Zespół Pearl Jam

nie był zbytnio doceniony przez część muzyków sceny Seattle. Krytycznie o twórczości zespołu wypowiadali się między innymi członkowie Mudhoney i Kurt Cobain, który często żartował z Pearl Jam publicznie. (więcej)

Pierwszymi instrumentami

jakimi zainteresował się Ralph Towner była trąbka i fortepian. Ojciec Ralpha był trębaczem i skutecznie zaszczepił w nim miłość do tego instrumentu. Fascynacja gitarą przyszła wraz w rozpoczęciem studiów. (więcej)

Johnny Ramone był

zdeklarowanym konserwatystą, co nie często zdarza się w punk-rockowym świecie. Popierał republikańskich prezydentów między innymi Ronalda Reagana i Georga Busha. (więcej)

Mimo mniejszych rozmiarów

brzmienie Gibsona Travelling jest bardzo pełne i ciepłe. Jest to zasługa znakomitej elektroniki firmy Fishman, która idealnie oddaje brzmienie gitary akustycznej. (więcej)

Tagi

  • Gibson Les Paul Studio
  • Gibson
  • Les Paul
  • LP
  • Humbucker
  • Mahoń
  • Gitara
  • Gitara Elektryczna
  • Made IN USA
  • Mahoniowy korpus

Gibson Les Paul Studio

Les Paul Studio Gibsona prezentuje bogatą gamę brzmień dla każdego użytkownika. Nieważne więc, czy preferujemy dźwięki bluesa, czy rocka – w instrumencie znajdziemy z pewnością coś dla siebie. Jakby tego było mało, dzięki wygodzie używania gra na LP Studio to czysta przyjemność niezależnie od pozycji w jakiej to robimy. Gibson zadbał o komfort gitarzysty, a także o utrzymanie sprzętu w idealnym stanie, dlatego do każdego egzemplarzu dołączył sztywny futerał. Całość brzmi obiecująco, skupmy się jednak na dokładnej budowie instrumentu.

Płyta wierzchnia tego Les Paula to lity rzeźbiony klon. Korpus z mahoniu posiada wycięte komory, dbający o dobry rezonans sprzętu. Ten duet wysokiej jakości drewien zagwarantował wysoką pozycję Les Paul Standard już w latach sześćdziesiątych. Mahoniowy gryf wklejono w korpus i pozbawiono go bindingu. Jego okrągły profil ’50 zapewnia użytkownikom niezaprzeczalnie idealną grę. Palisandrowa podstrunnica posiada dwadzieścia dwa progi, a główka instrumentu została lekko zakrzywiona. Zwieńczono ją kluczami VintageStyle, które nadały LP specyficzny klimat. Czas na legendarny duet – mostek Tune-o-matic (gwarantujący świetny rezonans oraz kontrolę siodełek) i strunociąg StopBar. Osprzęt jest charakterystyczny dla większości Gibsonów. Mowa o parze przetworników typu Humbucker – 498T przy mostku, a także 490R Alnico przy gryfie. Pick-upy, to rekonstrukcja humbuckerów PAF z przełomu lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych – oferuje nam to niezawodność i profesję. Do tego dwie pary potencjometrów i trójpozycyjny przełącznikNa korzyść wizualną sprzętu wpływa pokrycie go lakierem nitrocelulozowy. Instrument dostępny jest w czterech kolorach, a w przypadku AlpineWhite Les Paul Studio posiada nie palisandrową a hebanowa podstrunnicę. Nic dodać, nic ująć. Budowa choć prosta i może nie zaskakująca w przypadku Gibsona, daje rewelacyjny efekt zarówno brzmieniowy, jak i wzrokowy.