W kolejnych latach Piotr Krępeć poszukiwał własnego stylu, bardzo dużo eksperymentując na płaszczyźnie kompozycji, jak również brzmienia i techniki wykonawczej.W 2008 roku autorski, solowy materiał dominował w jego koncertowym repertuarze. Alternatywne stroje, techniki perkusyjne, tapping w połączeniu z melodyjnymi utworami zwróciły uwagę jury Festiwalu FAMA, które przyznało mu dwie nagrody - w tym główną.
Od tego momentu Piotr Krępeć w środowisku gitarowym został nazwany gitarzystą fingerstyle, co w tamtym momencie zupełnie mu odpowiadało, bowiem przynależność do zdefiniowanego nurtu dawała mu poczucie względnego bezpieczeństwa w trudnym do jasnego określenia kierunku, jakim podążała jego muzyka.
Kilka lat później nastał czas powstawania pierwszych w Polsce festiwali poświęconych fingerstyle’owemu graniu. Piotr Krępeć wystąpił na wszystkich (Acoustic Guitar Show, Fingerstyle Feeling)za wyjątkiem T. Burton Fingerstyle Festiwal, którego organizatorom odmówił przyjazdu ze względu na fakt, iż był wówczas związany kontraktem endorserskim z producentem gitar innej marki.
W 2010 roku Piotr Krępeć podpisał pięcioletni kontrakt płytowy z wytwórnią TopRecords, która była dzieckiem branżowego magazynu TopGuitar. TopGuitar nazwało wówczas Krępecia „objawieniem i wielką nadzieją polskiej gitary”. Po dwóch latach bezowocnej współpracy kontrakt został rozwiązany.
W 2011 roku Krępeć został dyrektorem i głównym organizatorem Szczycieńskiego Festiwalu Gitarowego. Festiwal ten koncentruje się wyłącznie na gitarzystach akustycznych fingerstyle. Do chwili obecnej odbyły się cztery jego edycje.
Jako kompozytor muzyki filmowej zadebiutował na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w CANNES w 2012 roku, będąc autorem muzyki do filmu „Podróż z bagażem podręcznym” w reżyserii Arka Biedrzyckiego.
W 2013 roku Piotr Krępeć wydał długo oczekiwany debiutancki album zatytułowany „In Substance”.