Nauka gry na gitarze



Gibson J-165

to kolejna reedycja gitary, która stała się już legendą. Firma Gibson od dłuższego czasu wprowadza nowe wersje kultowych gitar, jest to następstwem wzrostu zainteresowania starymi, legendarnymi gitarami. Dzięki takiej polityce, te fantastyczne akustyki stają się bardziej dostępne. (więcej)

Santana w pierwszych latach

kontaktu z muzyką grał na skrzypcach. Powodem zamiany ich na gitarę był… nieznośny zapach instrumentu. (więcej)

Zmiejszenie rozmiaru

gitary nie miało znaczącego wpływu na jej brzmienie. Yamaha doskonale poradziła sobie z tym zabiegiem, a model JR1 mimo swoich mniejszych wymiarów nadal brzmi świetnie. (więcej)

Gibson Les Paul Studio

nie jest przesadnie zdobiony, tak jak jego starszy brat - Gibson Les Paul Standard. Z założenia gitara miała spełniać oczekiwania muzyków pracujących w studio (stąd nazwa modelu), gdzie strona wizualna nie jest tak ważna jak walory brzmieniowe. (więcej)

Tagi

  • Gitara
  • Gitara akustyczna
  • Gitarzysta
  • Muzyk
  • Piotr Krępeć
  • Fingerstyle
  • Stuny
  • Technika gry
  • Polski gitarzysta
  • Muzyka
  • Muzyczny

Piotr Krępeć – gitarzysta akustyczny fingerstyle

2014-12-12 09:59
Adam Kaczarewski
Piotr Krępeć urodził się 10.04.1983 roku w Szczytnie na Mazurach. Naukę gry rozpoczął w wieku 10 lat od gitary klasycznej. Po dziesięciu latach nauki klasyki przyszedł czas na radykalne zmiany, dlatego w jego przygodzie z gitarą nastąpił zwrot w kierunku gitary akustycznej. Zmiana instrumentu i praktycznie stuprocentowe zaprzestanie wykonywania klasycznego repertuaru dały początek nowemu spojrzeniu na muzykę gitarową.

W kolejnych latach Piotr Krępeć poszukiwał własnego stylu, bardzo dużo eksperymentując na płaszczyźnie kompozycji, jak również brzmienia i techniki wykonawczej.
Piotr Krępeć
Piotr Krępeć, źródło: piotrkrepec.com

W 2008 roku autorski, solowy materiał dominował w jego koncertowym repertuarze. Alternatywne stroje, techniki perkusyjne, tapping w połączeniu z melodyjnymi utworami zwróciły uwagę jury Festiwalu FAMA, które przyznało mu dwie nagrody - w tym główną.

Od tego momentu Piotr Krępeć w środowisku gitarowym został nazwany gitarzystą fingerstyle, co w tamtym momencie zupełnie mu odpowiadało, bowiem przynależność do zdefiniowanego nurtu dawała mu poczucie względnego bezpieczeństwa w trudnym do jasnego określenia kierunku, jakim podążała jego muzyka.

Kilka lat później nastał czas powstawania pierwszych w Polsce festiwali poświęconych fingerstyle’owemu graniu. Piotr Krępeć wystąpił na wszystkich (Acoustic Guitar Show, Fingerstyle Feeling)za wyjątkiem T. Burton Fingerstyle Festiwal, którego organizatorom odmówił przyjazdu ze względu na fakt, iż był wówczas związany kontraktem endorserskim z producentem gitar innej marki.
Szczycieński Festiwal Gitarowy 2012
Szczycieński Festiwal Gitarowy 2012, źródło: piotrkrepec.com

W 2010 roku Piotr Krępeć podpisał pięcioletni kontrakt płytowy z wytwórnią TopRecords, która była dzieckiem branżowego magazynu TopGuitar. TopGuitar nazwało wówczas Krępecia „objawieniem i wielką nadzieją polskiej gitary”. Po dwóch latach bezowocnej współpracy kontrakt został rozwiązany.

W 2011 roku Krępeć został dyrektorem i głównym organizatorem Szczycieńskiego Festiwalu Gitarowego. Festiwal ten koncentruje się wyłącznie na gitarzystach akustycznych fingerstyle. Do chwili obecnej odbyły się cztery jego edycje.

Jako kompozytor muzyki filmowej zadebiutował na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w CANNES w 2012 roku, będąc autorem muzyki do filmu „Podróż z bagażem podręcznym” w reżyserii Arka Biedrzyckiego.

W 2013 roku Piotr Krępeć wydał długo oczekiwany debiutancki album zatytułowany „In Substance”.

Napisz komentarz

Drogie czytelniczki / drodzy czytelnicy.
Wszystkie komentarze są moderowane, z tego też powodu proszę nie umieszczać komentarzy obraźliwych. Komentarz nie może zawierać linków do innych stron. Wasze komentarze będą ukazywać się z pewnym opóźnieniem.