Jak w praktyce przedstawia siê zastosowanie pick slide’u? Po drapniêciu struny krawêdzi± kostki, wydobywamy d¼wiêk zgrzytania i skrzypienia. Zazwyczaj pick scrapy zaczynaj± siê w okolicach mostku i koñcz± siê, ocieraj±c o najwy¿sze progi. Jest to powodem dla którego wydobywane brzmienia obni¿aj± siê. Chc±c uzyskaæ najlepszy rezultat tej techniki gry na instrumencie, nale¿y wykorzystaæ gitarê elektryczn± z wysokim przesterowaniem, albowiem graj±c na akustyku, czy elektryku pozbawionym tego elementu efekt koñcowy mo¿e byæ niemal niezauwa¿ony. Dzieje siê tak poniewa¿ pick slide to wyj±tkowo cicha technika, w której jedynym sposobem na naturalne podniesienie g³o¶no¶ci d¼wiêku jest u¿ycie cienkiej, wytrzyma³ej na ¶cieranie kostki.
Dyskusje tocz±ce siê wokó³ tematu pick slide’u dotycz± przede wszystkim skutków ubocznych jej wykorzystywania. Wbrew wszelkim opiniom nale¿y jednak zaznaczyæ, ¿e technika ta nie wp³ywa negatywnie na wzmacniacz, ani g³o¶nik. Za jedyny minus uznaæ mo¿na niszczenie siê krawêdzi kostki, wywo³ane ci±g³ym ich ¶cieraniem.
Chc±c ujrzeæ przyk³ady zastosowania pick scrapa wystarczy odwiedziæ Youtube, gdzie grono gitarzystów prezentuje swoje umiejêtno¶ci zwi±zane z jego u¿yciem. Technikê t± stosuje siê przede wszystkim w punk rocku oraz heavy metalu, a tak¿e w muzyce rockowej, gdzie czêsto stanowi g³ówny element przej¶cia w refren, solo lub punkt kulminacyjny utworu. Pick slide’a zastosowali w swoich przebojach m.in. Van Halen, przy tworzeniu intro solówki w „Hot for Teatcher” , Metallica w „Hit The Lights”, czy My Chemical Romance w pierwszej czê¶ci intro do "House of Wolves”.