Najs³ynniejsz± gitar±

Ericka Claptona jest "Blackie", któr± artysta sam posk³ada³ z elementów pochodz±cych z ró¿nych gitar Fendera. Obecnie Fender produkuje replikê s³ynnej gitary, zachowuj±c przy tym wszystkie szczegó³y. Gitara ma wiêc odwzorowane wszystkie obicia i zarysowania, skopiowano nawet przypalon± od papierosa g³ówkê instrumentu. (wiêcej)

Druga fala popularno¶ci

Big Muffa przysz³a pod koniec lat 80tych i na pocz±tku 90tych ubieg³ego wieku, kiedy to triumfy ¶wiêci³y zespo³y grungowe. Brudne i potê¿ne brzmienie tego efektu s³ychaæ miêdzy innymi na p³ytach Nirvany, Smashing Pumpkins i Mudhoney. (wiêcej)

Zmiejszenie rozmiaru

gitary nie mia³o znacz±cego wp³ywu na jej brzmienie. Yamaha doskonale poradzi³a sobie z tym zabiegiem, a model JR1 mimo swoich mniejszych wymiarów nadal brzmi ¶wietnie. (wiêcej)

Gitary z serii LL

firmy Yamaha w ca³o¶ci wykonywane s± rêcznie, co w znacznym stopniu przek³ada siê na ich jako¶æ i znakomite brzmienie. (wiêcej)

Tagi

  • Woodstock
  • Przystanek Woodstock
  • Gitara
  • Licytacja
  • Szymon Chwalisz
  • Szymon Marsza³kowski
  • Jurek Owsiak
  • Muzyka
  • Muzyczny

Licytacja unikatowej gitary na Przystanku Woodstock 2013

Wykwalifikowany w dziedzinie malarstwa technik± aerografu - Szymon Chwalisz wraz z Szymonem Marsza³kowskim z Marszal Music po raz kolejny podjêli siê stworzenia gitary dla Wielkiej Orkiestry ¦wi±tecznej Pomocy.

Rok wcze¶niej Fender Telecaster ozdobiona autografami muzyków rockowych oraz ich porterami licytowana by³a podczas XXI Fina³u Orkiestry. W tym roku projekt gitary realizowany jest z pe³n± aprobat± i przy wsparciu Jurka Owsiaka i Przystanku Woodstock. Na korpusie pojawi± siê podobizny artystów, którzy zagraj± na tegorocznym festiwalu w Kostrzynie – Scott Ian, Roman Lechowicz, Konrad Wojda, Piotr „Dziki” Chancewicz oraz Pawe³ „Drak” Grzegorczyk. Po wystêpie ka¿dy z muzyków z³o¿y na gitarze swój autograf. Szymon Chwalisz zapewnia, ¿e zadba, by projekt i koncepcja wios³a podbi³a serca ka¿dego gitarzysty, pragn±cego zaanga¿owaæ siê w tegoroczn± akcjê. Design reklamy nawi±zywaæ bêdzie do klimatu hipisowskiego Woodstocku z roku 1969.

Unikalny instrument wylicytowaæ bêdzie mo¿na w trakcie Fina³u XXII Wielkiej Orkiestry ¦wi±tecznej Pomocy.