Robert Johnson

uznawany jest często za pierwszego członka fatalnego "Klubu 27" (zmarłych w wieku 27 lat artystów). Wszyscy następni "członkowie" wiedli równie burzliwe i mroczne życie jak Robert. (więcej)

Najsłynniejszą gitarą

Ericka Claptona jest "Blackie", którą artysta sam poskładał z elementów pochodzących z różnych gitar Fendera. Obecnie Fender produkuje replikę słynnej gitary, zachowując przy tym wszystkie szczegóły. Gitara ma więc odwzorowane wszystkie obicia i zarysowania, skopiowano nawet przypaloną od papierosa główkę instrumentu. (więcej)

Harrison czuł się niedoceniany

jako autor tekstów i piosenek. Wiele z jego pomysłów nie zostało zrealizowanych w czasie współpracy z The Beatles. Kompozytorski prym wiedli w zespole głównie Lennon i McCartney, którzy zdominowali twórczość legendarnej czwórki z Liverpoolu. (więcej)

Nagły rozwój gry na gitarze

przypisać można hiszpańskiemu kompozytorowi – Francisco Tárrega, żyjącemu na przełomie XIX i XX wieku. (więcej)

Tagi

  • Woodstock
  • Przystanek Woodstock
  • Gitara
  • Licytacja
  • Szymon Chwalisz
  • Szymon Marszałkowski
  • Jurek Owsiak
  • Muzyka
  • Muzyczny

Licytacja unikatowej gitary na Przystanku Woodstock 2013

Wykwalifikowany w dziedzinie malarstwa techniką aerografu - Szymon Chwalisz wraz z Szymonem Marszałkowskim z Marszal Music po raz kolejny podjęli się stworzenia gitary dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Rok wcześniej Fender Telecaster ozdobiona autografami muzyków rockowych oraz ich porterami licytowana była podczas XXI Finału Orkiestry. W tym roku projekt gitary realizowany jest z pełną aprobatą i przy wsparciu Jurka Owsiaka i Przystanku Woodstock. Na korpusie pojawią się podobizny artystów, którzy zagrają na tegorocznym festiwalu w Kostrzynie – Scott Ian, Roman Lechowicz, Konrad Wojda, Piotr „Dziki” Chancewicz oraz Paweł „Drak” Grzegorczyk. Po występie każdy z muzyków złoży na gitarze swój autograf. Szymon Chwalisz zapewnia, że zadba, by projekt i koncepcja wiosła podbiła serca każdego gitarzysty, pragnącego zaangażować się w tegoroczną akcję. Design reklamy nawiązywać będzie do klimatu hipisowskiego Woodstocku z roku 1969.

Unikalny instrument wylicytować będzie można w trakcie Finału XXII Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.