Mimo pozornego

wizerunku zespo³u Foo Fighters, jako super zgranej za³ogi, relacje muzyków nie zawsze by³y zbyt dobre. Liczne konflikty pomiêdzy Grohlem a pierwszym perkusist± zespo³u oraz czêste zmiany gitarzystów, doprowadza³y ekipê na granicê rozpadu. Dopiero ostatnie lata przynios³y stabilizacjê w sk³adzie i uzdrowienie kontaktów miêdzy muzykami. (wiêcej)

Zespó³ Primus

to jedno z najbardziej osobliwych zjawisk na muzycznym rynku, Larry LaLonde ¶wietnie wpisa³ siê w konwencjê zespo³u, a jego szalona gra jest po prostu nie do podrobienia. (wiêcej)

Populrno¶æ wzmacniaczy Mustang

firmy fender okaza³a siê tak zaskakuj±co wysoka, ¿e firma postanowi³a wypu¶ciæ bli¼niaczy model ale przeznaczony dla basistów. Tak powsta³ Bronco, wzmacniacz do gitary basowej z ogromnymi mo¿liwo¶ciami i niezliczon± liczb± brzmieñ. (wiêcej)

Nie tylko design

odró¿nia od siebie gitary z serii Compass firmy Yamaha. Ró¿ni± siê one tak¿e budow±, u¿ytymi materia³ami i co za tym idzie - brzmieniem. (wiêcej)

Tagi

  • Gibson
  • Randy Rohads
  • Les Paul
  • Gibson Les Paul
  • LP
  • Gitara
  • Gitara elektryczna
  • Syhnatura
  • Humbucker
  • LP Custom

Randy Rhoads Les Paul Custom

Mistrz w tworzeniu pierwowzorów i reprodukcji w 2010 roku po raz kolejny wprowadzi³ na rynek rekonstrukcjê swojego sprzêtu! Tym razem firma Gibson powróci³a do lat siedemdziesi±tych i gitary Les Paul Custom – ówczesnego faworyta w¶ród rockmanów. Gibson uhonorowa³ artystê Randy’ego Rhoads’a, cz³onka zespo³u Ozzy’ego Osbourne’a, który przez lata u¿ywa³ instrumentu. Model Randy Rhoads Les Paul Custom wyprodukowano w limitowanej serii trzystu egzemplarzy.Instrument wykonany zosta³ z drewna klonowego, korpus – jak za czasów LP Custom z 1974 roku – posiada trzy warstwy, dwie mahoniowe i jedn± klonow±. Gryf posiada trzy czê¶ci i wykonany zosta³ z mahoniu, do tego podstrunnica z hebanu (wraz z per³owymi prostok±tnymi markerami), dwadzie¶cia dwa progi Medium Jumbo oraz g³ówka odchylona o siedemna¶cie stopni. W zestawie znajdziemy równie¿ przetworniki „Super ’74 Humbucker” wraz z dwoma potencjometrami („volume” i „tone”), trójpozycyjny prze³±cznik i gniazdo wej¶ciowe Switchcraft. Kolejnie kultowy duet – mostek Tune-o-matic wraz ze strunoci±giem StopBar. Ponadto klucze Schaller M6, cechuj±ce ten model gitary Strap Locki Schaller GP, a tak¿e sze¶ciowarstwowy binding na krawêdziach, czterowarstwowy na korpusie i piêciowarstwowy na g³ówce. Sto pierwszych sztuk postarzono rêcznie, kolejne dwie¶cie za pomoc± Gibson Custom VOS.Utrzymaniu modelu w klimacie lat siedemdziesi±tych, a tak¿e uzyskaniu estetyki pos³u¿y³y poz³acane elementy sprzêtu. G³ówka ozdobiona zosta³a per³owym logiem firmy, inkrustowane w kszta³cie rozdzielonego diamentu. Modele pokryte zosta³y lakierem nitrocelulozowym w odcieniu „Randy Rhoads White”, co nadaje im po¿ó³k³y, stary i pierwotny wygl±d.

Humbuckery, które pocz±tkowo zosta³y zastosowane w prototypie gitary przyczyni³y siê do czystego i gwa³townego brzmienia instrumentu, a odchylona g³ówka zwiêksza jego sustain. D¼wiêk jest uniwersalny – delikatny, agresywny. Zarówno brzmienie jak i estetyka wykonania zas³uguj± na du¿y uk³on w kierunku twórców,