Rodzice T-Bone

byli muzykami. To zasadniczo wp³ynê³o na rozwój m³odego Walkera i podjêcie przez niego decyzji o zostaniu zawodowym gitarzyst±. (wiêcej)

Istniej± gitarzy¶ci, którzy

potrafi± zagraæ ca³e utwory, wykorzystuj±c jedynie technikê fla¿oletow±. Wymaga to jednak nienagannej techniki i czysto¶ci wydobywania d¼wiêków. (wiêcej)

Kurt Cobain

nie przywi±zywa³ zbyt du¿ej wagi do sprzêtu na jakim gra³. Jedyn± firm± jak± darzy³ szczególnym zaufaniem by³ Fender. Tu¿ przed ¶mierci± artysty powsta³ prototyp nowego Telecastera. Kurt okre¶li³ instrument jako "nowego faworyta" w jego arsenale gitarowym. (wiêcej)

Nie tylko umiejêtno¶ci

techniczne s± warunkiem znalezienia siê w gronie 100 najlepszych gitarzystów wszechczasów. Tacy gitarzy¶ci jak Thurston Moore czy Kurt Cobain, którzy regularnie s± uwzglêdniani w rankingu, nie s± mo¿e technicznymi wymiataczami, ale potrafi± swoj± gr± zmieniaæ muzyczn± rzeczywisto¶æ i maj± ogromny wp³yw na dalszy jej rozwój. (wiêcej)

Tagi

  • Gibson
  • Gitara
  • Akustyk
  • Gitara akustyczna
  • Struny
  • Gryf
  • Podstrunnica
  • J-45
  • Workhousem

Gibson J-45 - gitara akustyczna

Chc±c cofn±æ siê do pocz±tków s³ynnego J-45 marki Gibson, musimy powróciæ do lat czterdziestych. Wówczas popularny model nazywany by³ „Workhousem”. Co jednak zapewni³o mu taki presti¿? Z pewno¶ci± by³a to zaawansowana technika, która uczyni³a go lepszym od swojego poprzednika J-35, a tak¿e elegancja, zaokr±glony kszta³t i cudowne brzmienie. Przyjrzyjmy siê jednak dok³adnie temu akustykowi, który w latach swojej m³odo¶ci by³ jednym z najlepszych instrumentów na rynku.

P³yta wierzchnia modelu wykonana zosta³a z litego ¶wierku, ty³ i boki za¶ z palisandru indyjskiego. Ten materia³owy duet wp³yn±³ na jego ciep³y ton oraz niezawodne emisje. Po raz kolejny wiêc dobór drewien przez Gibsona okaza³ siê strza³em w dziesi±tkê i spe³ni³ wszelkie brzmieniowe oczekiwania. Hebanowa podstrunnica posiada dwadzie¶cia progów. Z tego samego materia³u wykonano mostek instrumentu. Osprzêt modelu to system aktywnych przetworników akustycznych L.R. Buggy-System LR Buggy, zasilany bateri± 9V. Jego obecno¶æ wp³ynê³a na ustabilizowanie brzmienia, a w duecie z wewnêtrznym przedwzmacniaczem przetwornik zapewni³ ³atw± regulacjê g³o¶no¶ci. W roku 1942 w modelu umieszczono równie¿ Pickguard w kszta³cie ³ezki, który towarzyszy mu po dzieñ dzisiejszy. Pickguards marki Gibson farbowane i bindingowane s± manualnie. Designowi instrumentu towarzysz± inkrustacje Custom w postaci abalonu na oraz loga Gibsona w stylu MOP (Mother-Of-Pearl) na g³ówce gryfu. Ponadto instrument wyposa¿ono w eleganckie z³ote klucze. Instrument dostêpny jest w odcieniu Vintage Sunburst.Dziêki wspania³emu brzmieniu oraz zastosowaniu wspania³ych dodatków w postaci kwiatka oraz per³owej winoro¶li, zaprojektowanej przez jednego z najlepszych lutników Gibsona – Rena Fergusona; J-45 nie ma sobie równych! Wspomniany duet gwarantuje mu wyrazisto¶æ oraz oryginalno¶æ na tle modeli nie tylko Gibsona, lecz wszystkich innych powsta³ych w jego czasach.