Zakk Wylde

Jest wierny połączeniu gitar Gibsona i wzmacniaczy Marshalla. Ta najbardziej klasyczna konfiguracja sprzętowa wydaję się być stworzona dla Zakkka, jego potężne i ostre brzmienie to zasługa jego fantastycznej techniki gry i wspomnianego sprzętu. (więcej)

Istotną sprawą jest

by tuner gitarowy w formie stomp-boxa był "niewidzialny" i "niesłyszalny" w torze sygnałowym między gitarą a wzmacniaczem. Digitech HT6, wyposażony w prawdziwy bypas, nie ingeruje w brzmienie gitary i jest całkowicie neutralny dla sygnału. (więcej)

Muzyka zespołu

Kings Of Leon jest dużo bardziej popularna w Europie (w szczególności w Wielkiej Brytanii) niż w rodzimych Stanach Zjednoczonych. Jest to tym bardziej ciekawe, gdyż zespół wykonuje bardzo "amerykańską" odmianę rocka, opartą na harmoniach i zagrywkach typowych dla muzyki z za oceanu. (więcej)

Kaczmarski był praworęczny

jednak na gitarze grał jak osoba leworęczna. Nie przekładał przy tym strun i strun, przez co ich układ był odwrotnie niż w standardowych gitarach. Kaczmarski sam przyznał się do tego, że leworęczna gra wynikła z jego niewiedzy, ale właśnie dzięki temu brzmienie jego gitary było tak bardzo charakterystyczne. (więcej)

Tagi

  • Gibson
  • Gitara
  • Akustyk
  • Gitara akustyczna
  • Struny
  • Gryf
  • Podstrunnica
  • J-45
  • Workhousem

Gibson J-45 - gitara akustyczna

Chcąc cofnąć się do początków słynnego J-45 marki Gibson, musimy powrócić do lat czterdziestych. Wówczas popularny model nazywany był „Workhousem”. Co jednak zapewniło mu taki prestiż? Z pewnością była to zaawansowana technika, która uczyniła go lepszym od swojego poprzednika J-35, a także elegancja, zaokrąglony kształt i cudowne brzmienie. Przyjrzyjmy się jednak dokładnie temu akustykowi, który w latach swojej młodości był jednym z najlepszych instrumentów na rynku.

Płyta wierzchnia modelu wykonana została z litego świerku, tył i boki zaś z palisandru indyjskiego. Ten materiałowy duet wpłynął na jego ciepły ton oraz niezawodne emisje. Po raz kolejny więc dobór drewien przez Gibsona okazał się strzałem w dziesiątkę i spełnił wszelkie brzmieniowe oczekiwania. Hebanowa podstrunnica posiada dwadzieścia progów. Z tego samego materiału wykonano mostek instrumentu. Osprzęt modelu to system aktywnych przetworników akustycznych L.R. Buggy-System LR Buggy, zasilany baterią 9V. Jego obecność wpłynęła na ustabilizowanie brzmienia, a w duecie z wewnętrznym przedwzmacniaczem przetwornik zapewnił łatwą regulację głośności. W roku 1942 w modelu umieszczono również Pickguard w kształcie łezki, który towarzyszy mu po dzień dzisiejszy. Pickguards marki Gibson farbowane i bindingowane są manualnie. Designowi instrumentu towarzyszą inkrustacje Custom w postaci abalonu na oraz loga Gibsona w stylu MOP (Mother-Of-Pearl) na główce gryfu. Ponadto instrument wyposażono w eleganckie złote klucze. Instrument dostępny jest w odcieniu Vintage Sunburst.Dzięki wspaniałemu brzmieniu oraz zastosowaniu wspaniałych dodatków w postaci kwiatka oraz perłowej winorośli, zaprojektowanej przez jednego z najlepszych lutników Gibsona – Rena Fergusona; J-45 nie ma sobie równych! Wspomniany duet gwarantuje mu wyrazistość oraz oryginalność na tle modeli nie tylko Gibsona, lecz wszystkich innych powstałych w jego czasach.