Mimo pozornego

wizerunku zespo³u Foo Fighters, jako super zgranej za³ogi, relacje muzyków nie zawsze by³y zbyt dobre. Liczne konflikty pomiêdzy Grohlem a pierwszym perkusist± zespo³u oraz czêste zmiany gitarzystów, doprowadza³y ekipê na granicê rozpadu. Dopiero ostatnie lata przynios³y stabilizacjê w sk³adzie i uzdrowienie kontaktów miêdzy muzykami. (wiêcej)

Ulubionym instrumentem

Angusa Younga jest gitara Gibson SG, z któr± gitarzysta jest kojarzony os zawsze. Angus nigdy nie eksperymentowa³ z innymi gitarami. W jednym z wywiadów natomiast do¶æ ciep³o wypowiada³ siê o innej kultowej gitarze jak± jest Fender Telecaster. Nie wyobra¿amy sobie jednak go z inn± gitar± ni¿ SG, bo to ona definiuje jego brzmienie i sceniczny wizerunek. (wiêcej)

Harrison czu³ siê niedoceniany

jako autor tekstów i piosenek. Wiele z jego pomys³ów nie zosta³o zrealizowanych w czasie wspó³pracy z The Beatles. Kompozytorski prym wiedli w zespole g³ównie Lennon i McCartney, którzy zdominowali twórczo¶æ legendarnej czwórki z Liverpoolu. (wiêcej)

Robert Johnson zosta³

otruty. Hipotez na temat jego ¶mierci jest mnóstwo. Jedna z nich mówi o zazdrosnym mê¿u jednej z fanek Roberta. Mówi siê tak¿e o tym, ¿e otruli go ludzie, którzy pos±dzali Johnsona o konszachty z diab³em. (wiêcej)

Tagi

  • Gibson
  • Gitara
  • Akustyk
  • Gitara akustyczna
  • Struny
  • Gryf
  • Podstrunnica
  • J-45
  • Workhousem

Gibson J-45 - gitara akustyczna

Chc±c cofn±æ siê do pocz±tków s³ynnego J-45 marki Gibson, musimy powróciæ do lat czterdziestych. Wówczas popularny model nazywany by³ „Workhousem”. Co jednak zapewni³o mu taki presti¿? Z pewno¶ci± by³a to zaawansowana technika, która uczyni³a go lepszym od swojego poprzednika J-35, a tak¿e elegancja, zaokr±glony kszta³t i cudowne brzmienie. Przyjrzyjmy siê jednak dok³adnie temu akustykowi, który w latach swojej m³odo¶ci by³ jednym z najlepszych instrumentów na rynku.

P³yta wierzchnia modelu wykonana zosta³a z litego ¶wierku, ty³ i boki za¶ z palisandru indyjskiego. Ten materia³owy duet wp³yn±³ na jego ciep³y ton oraz niezawodne emisje. Po raz kolejny wiêc dobór drewien przez Gibsona okaza³ siê strza³em w dziesi±tkê i spe³ni³ wszelkie brzmieniowe oczekiwania. Hebanowa podstrunnica posiada dwadzie¶cia progów. Z tego samego materia³u wykonano mostek instrumentu. Osprzêt modelu to system aktywnych przetworników akustycznych L.R. Buggy-System LR Buggy, zasilany bateri± 9V. Jego obecno¶æ wp³ynê³a na ustabilizowanie brzmienia, a w duecie z wewnêtrznym przedwzmacniaczem przetwornik zapewni³ ³atw± regulacjê g³o¶no¶ci. W roku 1942 w modelu umieszczono równie¿ Pickguard w kszta³cie ³ezki, który towarzyszy mu po dzieñ dzisiejszy. Pickguards marki Gibson farbowane i bindingowane s± manualnie. Designowi instrumentu towarzysz± inkrustacje Custom w postaci abalonu na oraz loga Gibsona w stylu MOP (Mother-Of-Pearl) na g³ówce gryfu. Ponadto instrument wyposa¿ono w eleganckie z³ote klucze. Instrument dostêpny jest w odcieniu Vintage Sunburst.Dziêki wspania³emu brzmieniu oraz zastosowaniu wspania³ych dodatków w postaci kwiatka oraz per³owej winoro¶li, zaprojektowanej przez jednego z najlepszych lutników Gibsona – Rena Fergusona; J-45 nie ma sobie równych! Wspomniany duet gwarantuje mu wyrazisto¶æ oraz oryginalno¶æ na tle modeli nie tylko Gibsona, lecz wszystkich innych powsta³ych w jego czasach.