nie przywi±zywa³ zbyt du¿ej wagi do sprzêtu na jakim gra³. Jedyn± firm± jak± darzy³ szczególnym zaufaniem by³ Fender. Tu¿ przed ¶mierci± artysty powsta³ prototyp nowego Telecastera. Kurt okre¶li³ instrument jako "nowego faworyta" w jego arsenale gitarowym. (wiêcej)
Mimo mniejszych rozmiarów
brzmienie Gibsona Travelling jest bardzo pe³ne i ciep³e. Jest to zas³uga znakomitej elektroniki firmy Fishman, która idealnie oddaje brzmienie gitary akustycznej. (wiêcej)
Zanim sta³ siê legen±
m³ody Marshall podejmowa³ liczne prace, zdarza³o siê ¿e pracowa³ w kilku miejscach jednocze¶nie. Jim pracowa³ miêdzy innymi w fabryce ciastek, d¿emu i przetworów miêsnych. (wiêcej)
Pracownicy firmy Fender
w najmniejszym szczególe odtworzyli wszystkie zarysowania i zadrapania na korpusie i gryfie gitary, które znajdowa³y siê na oryginalnym Jaguarze Cobaina (wiêcej)
Tagi
Gitara akustyczna
Gibson
Gitary
Muzyka
Struny
Gryf
Drewno
Klon
Palisander
Akustyk
Gitrzysta
Zespó³
Gitara
Gitara akustyczna J-165 EC
¦wiatowej s³awy producent gitar – Gibson „staje na g³owie” by zadowoliæ ka¿dego odbiorcê. Tworz±c rekonstrukcje, pierwowzory, urozmaicaj±c gotowe ju¿ modele i czyni±c je bardziej praktycznymi i lepiej brzmi±cymi zebra³ sobie grono fanów na ca³ej kuli ziemskiej, w¶ród których znale¼æ mo¿na gitarzystów o ró¿nym poziomie zaawansowania – od pocz±tkuj±cych, przez ¶rednio zaawansowanych, a¿ po muzyków na skalê ¶wiatow±. Tym razem Gibson zrobi³ krok ku ulepszeniu swojej serii gitar akustycznych L-Series Small Body, czyni±c j± ciekawsz± i bardziej funkcjonaln±. J-165 EC Maple i Rosewood zosta³y pomniejszone, dziêki czemu ³atwo siê z nich korzysta, a tak¿e transportuje. Przy tym zminiaturyzowaniu Gibson zadba³ równie¿ o brzmienie i kszta³t instrumentów taki, jak w Gibson Jumbo.Korpus tych modelów to Small Body wraz z wyciêciem w stylu Cutaway. Ich p³yta górna pokryta zosta³a wysokiej jako¶ci ¶wierkiem Sitka. Ty³ i boki za¶ wykonano z klonu wschodniego typu AAA. Palisandrowa podstrunnica posiada dziewiêtna¶cie progów. Wzd³u¿ gryfu znajdziemy per³owe inkrustacje w postaci per³owych równoleg³oboków. Sposób dopasowania g³ówki do ca³ej gitary jest jednym z najstarszych i najlepszych. W instrumentach zastosowano elektronikê Fishman Aura Pro Acoustic Pickup System. Do tego sze¶æ z³otych kluczy, trzy po ka¿dej stronie. Logo Gibsona pojawi³o siê po raz pierwszy na g³ówce instrumentu w roku 1940. By³ to wówczas model ES-300. Od tego czasu znak firmy jest legendarny i rozpoznawalny. W J-165 EC Maple oraz w J-165 EC Rosewood na g³ówkach instrumentów równie¿ znale¼æ mo¿emy logo oraz równie s³ynn± koronê Gibsona.
Do wykonania gitar u¿yto wysokich jako¶ci drewien oraz pozbawiono ich metalu, utrudniaj±cego otrzymanie wibracji. Mowa tutaj nie tylko o korpusie, ale te¿ gryfie wykonanym z najlepszego palisandru na ¶wiecie. Ka¿dy element zosta³ uprzednio sprawdzony oraz zakwalifikowany do dalszej obróbki. Wszystko wykonano rêcznie, co wymaga³o od lutników umiejêtno¶ci oraz ogromnej cierpliwo¶ci. Otrzymany efekt jest przewidywalny w przypadku Gibsona – to kawa³ dobrej roboty, który zadowoli ka¿dego gitarzystê!