Paco de Lucia

w rzeczywistości nazywa się Francisco Sanchez Gomez. Pseudonim artystyczny przyjął na cześć swojej matki Lucii Gomez. (więcej)

Keith Richards od lat siedemdziesiątych

występuje również jako artysta solowy. Debiutancką płytą była „Talk Is Cheep” z roku 1988. Współpracował z Arethą Franklin, Sarah Dash, Stevem Jordanem oraz Waddym Wachtelem. (więcej)

Ralph Towner

opracował ciekawą technikę gry, która polega na wplataniu między struny kawałków papieru. Dzięki temu, podczas gry uzyskuje on swego rodzaju efekt perkusji. (więcej)

Jeśli lubisz

mocno przesterowywać gitary typu Hollow Body, musisz uważać. Zbyt duża ilość gainu powoduje niepożądane sprzężenia, które są ogromnym problemem dla gitarzystów i realizatorów. Należy więc z umiarem stosować przester w gitarach tego typu. (więcej)

Tagi

  • Gitara akustyczna
  • Gibson
  • Gitary
  • Muzyka
  • Struny
  • Gryf
  • Drewno
  • Klon
  • Palisander
  • Akustyk
  • Gitrzysta
  • Zespół
  • Gitara

Gitara akustyczna J-165 EC

Światowej sławy producent gitar – Gibson „staje na głowie” by zadowolić każdego odbiorcę. Tworząc rekonstrukcje, pierwowzory, urozmaicając gotowe już modele i czyniąc je bardziej praktycznymi i lepiej brzmiącymi zebrał sobie grono fanów na całej kuli ziemskiej, wśród których znaleźć można gitarzystów o różnym poziomie zaawansowania – od początkujących, przez średnio zaawansowanych, aż po muzyków na skalę światową. Tym razem Gibson zrobił krok ku ulepszeniu swojej serii gitar akustycznych L-Series Small Body, czyniąc ją ciekawszą i bardziej funkcjonalną. J-165 EC Maple i Rosewood zostały pomniejszone, dzięki czemu łatwo się z nich korzysta, a także transportuje. Przy tym zminiaturyzowaniu Gibson zadbał również o brzmienie i kształt instrumentów taki, jak w Gibson Jumbo.Korpus tych modelów to Small Body wraz z wycięciem w stylu Cutaway. Ich płyta górna pokryta została wysokiej jakości świerkiem Sitka. Tył i boki zaś wykonano z klonu wschodniego typu AAA. Palisandrowa podstrunnica posiada dziewiętnaście progów. Wzdłuż gryfu znajdziemy perłowe inkrustacje w postaci perłowych równoległoboków. Sposób dopasowania główki do całej gitary jest jednym z najstarszych i najlepszych. W instrumentach zastosowano elektronikę Fishman Aura Pro Acoustic Pickup System. Do tego sześć złotych kluczy, trzy po każdej stronie. Logo Gibsona pojawiło się po raz pierwszy na główce instrumentu w roku 1940. Był to wówczas model ES-300. Od tego czasu znak firmy jest legendarny i rozpoznawalny. W J-165 EC Maple oraz w J-165 EC Rosewood na główkach instrumentów również znaleźć możemy logo oraz równie słynną koronę Gibsona.


Do wykonania gitar użyto wysokich jakości drewien oraz pozbawiono ich metalu, utrudniającego otrzymanie wibracji. Mowa tutaj nie tylko o korpusie, ale też gryfie wykonanym z najlepszego palisandru na świecie. Każdy element został uprzednio sprawdzony oraz zakwalifikowany do dalszej obróbki. Wszystko wykonano ręcznie, co wymagało od lutników umiejętności oraz ogromnej cierpliwości. Otrzymany efekt jest przewidywalny w przypadku Gibsona – to kawał dobrej roboty, który zadowoli każdego gitarzystę!