Najs³ynniejsz± gitar±

Ericka Claptona jest "Blackie", któr± artysta sam posk³ada³ z elementów pochodz±cych z ró¿nych gitar Fendera. Obecnie Fender produkuje replikê s³ynnej gitary, zachowuj±c przy tym wszystkie szczegó³y. Gitara ma wiêc odwzorowane wszystkie obicia i zarysowania, skopiowano nawet przypalon± od papierosa g³ówkê instrumentu. (wiêcej)

Browar Rock Festival

z lokalnej imprezy przerodzi³ siê w wydarzenie na skalê krajow±. Na scenie obok gwiazd polskiego rocka, maj± szanse zaistnieæ m³odzi wykonawcy i zespo³y. (wiêcej)

Nale¿y uwa¿aæ

ze stosowaniem ozdobników typu pick slide. U¿ywany w nadmiarze mo¿e wprowadziæ niepo¿±dany chaos w nawet najlepszych kompozycjach. Stosowany z umiarem i w odpowiednim momencie, mo¿e jednak "napêdzaæ" muzykê i daæ utworom niesamowitej dynamiki. (wiêcej)

Czego siê nie dotkn±³

zamienia³ w sukces. Jim Marshall mia³ niewiarygodny dar, który potrafi³ wykorzystaæ w ka¿dej sytuacji. Buduj±c swoje pierwsze wzmacniacze idealnie utrafi³ w potrzeby i gusta ówczesnych gitarzystów. (wiêcej)

Tagi

  • Gibson Les Paul Studio ‘60s Tribute
  • gitara elektryczna
  • gitara
  • gibson

Gibson Les Paul Studio ‘60s Tribute

W roku 2010 Gibson zaprezentowa³ ¶wiatu modele gitar na kolejny rok, w¶ród których znalaz³ siê Les Paul Studio ‘60s Tribute.

Korpus pokryty jest mahoniem, posiada wyciête komory rezonansowe, co znacznie poprawia jej akustykê. Po³±czony jest technik± „Mortis & Tenon” z odchudzonym gryfem (Slim Taper), dobrze dopasowan± akcj± strun, palisandrow± podstrunnic± o dwunastocalowym radiusie i dwudziestoma dwoma progami medium jumbo. Zarówno gryf, jak i klonowy top pozbawione s± bindingu. Trójpozycyjny prze³±cznik Switchcraft u³atwia wybranie przystawki (Gibson P-90 – single soap-bar) pod gryfem lub mostkiem (Nashville Tune-o-matic), wykonanym z materia³u zamak. Model wyposa¿ony jest równie¿ w cztery potencjometry – dwa „Volume” (300k liniowy) i dwa „Tone” (500k logarytmiczny). G³ówka przechylona jest o siedemna¶cie stopni. Stroiki i siode³ko wykonano z Corianu, wykorzystano klucze (Vintage Kluson) ze skrzyde³kami i napisem „Gibson DeLuxe”. Modele wykoñczone s± lakierem nitrocelulozowym w piêciu wersjach kolorystycznych: Worn Ebony, Worn White, Worn Gold Top, Worn Honey Burst i Worn Cherry Burst.

LP Studio ’60s Tribute jest byæ uosobieniem oryginalnego Les Paula, powsta³ego w latach sze¶ædziesi±tych. Niemal ka¿da czê¶æ modelu przenosi u¿ytkownika w czasie, przypominaj±c budowê klasycznych modeli Les Paul Standard. Lecz nie tylko wizualnie seria ‘60s Tribute prezentuje nam nutkê historii. Zaprojektowana zosta³a z my¶l± o muzykach studyjnych, modele s± uniwersalne – zagraæ wiêc mo¿na na nich w³a¶ciwie ka¿dy rodzaj muzyki. Wzmocniony przez mahoniowy korpus rezonans jest poprawny, co nie zmienia siê po pod³±czeniu wzmacniacza – równie¿ wtedy us³yszeæ mo¿na czyste brzmienie d¼wiêków gitary. Modele s± wygodne dziêki subtelnie wyprofilowanym gryfom. Niezale¿nie od pozycji w jakiej u¿ywamy sprzêtu, wyd¼wiêk jest pozbawiony zgrzytów i innych s³yszalnych b³êdów.

Mi³ym zaskoczeniem okaza³a siê równie¿ cena modelu. Choæ wydawa³oby siê, ¿e kupno gitary z tej serii przekroczy nasze mo¿liwo¶ci finansowe, to Les Paul zaskoczy³ nas cen± 3000 z³. Nieuchronnie pojawia siê wiêc pytanie – czy aby na pewno przy tak niskiej cenie, ‘60s Tribute utrzymuje wysok± jako¶æ i tradycjê znanych LP Standard? Odpowied¼ jest prosta: tak. Przy zaoferowaniu nam tañszego modelu, Les Paul karmi nas wielk± dawk± tradycji, nowoczesno¶ci i inspiracji.