Jim Marshall

pierwsze swoje konstrukcje budował w oparciu o wzmacniacze Fendera. Podstawą był słynny Fender Bassman, który został zmodyfikowany przez Marshalla i dostosowany do potrzeb ówczesnych gitarystów (więcej)

W pewnym momencie

swojej kariery zespół Depeche Mode prawie całkowicie poszedł w stronę muzyki programowanej. Brak żywych instrumentów i utrata naturalności bardzo przeszkadzała Davidowi Gahanowi, który za wszelką cenę chciał powrócić do bardziej "żywych" brzmień. (więcej)

Najsłynniejszą gitarą

Ericka Claptona jest "Blackie", którą artysta sam poskładał z elementów pochodzących z różnych gitar Fendera. Obecnie Fender produkuje replikę słynnej gitary, zachowując przy tym wszystkie szczegóły. Gitara ma więc odwzorowane wszystkie obicia i zarysowania, skopiowano nawet przypaloną od papierosa główkę instrumentu. (więcej)

Fender Jaguar

jest gitarą specyficzną. Z jednej strony nigdy nie zyskała specjalnego uznania w gitarowym mainstreamie, z drugiej zaś trudno sobie wyobrazić brzmienie takich płyt jak Nevermind Nirvany bez tego instrumentu. Jaguar stał się symbolem undergrundu i muzyki niezależnej, może właśnie w tym tkwi jego siła. (więcej)

Tagi

  • Gibson Les Paul Studio ‘60s Tribute
  • gitara elektryczna
  • gitara
  • gibson

Gibson Les Paul Studio ‘60s Tribute

W roku 2010 Gibson zaprezentował światu modele gitar na kolejny rok, wśród których znalazł się Les Paul Studio ‘60s Tribute.

Korpus pokryty jest mahoniem, posiada wycięte komory rezonansowe, co znacznie poprawia jej akustykę. Połączony jest techniką „Mortis & Tenon” z odchudzonym gryfem (Slim Taper), dobrze dopasowaną akcją strun, palisandrową podstrunnicą o dwunastocalowym radiusie i dwudziestoma dwoma progami medium jumbo. Zarówno gryf, jak i klonowy top pozbawione są bindingu. Trójpozycyjny przełącznik Switchcraft ułatwia wybranie przystawki (Gibson P-90 – single soap-bar) pod gryfem lub mostkiem (Nashville Tune-o-matic), wykonanym z materiału zamak. Model wyposażony jest również w cztery potencjometry – dwa „Volume” (300k liniowy) i dwa „Tone” (500k logarytmiczny). Główka przechylona jest o siedemnaście stopni. Stroiki i siodełko wykonano z Corianu, wykorzystano klucze (Vintage Kluson) ze skrzydełkami i napisem „Gibson DeLuxe”. Modele wykończone są lakierem nitrocelulozowym w pięciu wersjach kolorystycznych: Worn Ebony, Worn White, Worn Gold Top, Worn Honey Burst i Worn Cherry Burst.

LP Studio ’60s Tribute jest być uosobieniem oryginalnego Les Paula, powstałego w latach sześćdziesiątych. Niemal każda część modelu przenosi użytkownika w czasie, przypominając budowę klasycznych modeli Les Paul Standard. Lecz nie tylko wizualnie seria ‘60s Tribute prezentuje nam nutkę historii. Zaprojektowana została z myślą o muzykach studyjnych, modele są uniwersalne – zagrać więc można na nich właściwie każdy rodzaj muzyki. Wzmocniony przez mahoniowy korpus rezonans jest poprawny, co nie zmienia się po podłączeniu wzmacniacza – również wtedy usłyszeć można czyste brzmienie dźwięków gitary. Modele są wygodne dzięki subtelnie wyprofilowanym gryfom. Niezależnie od pozycji w jakiej używamy sprzętu, wydźwięk jest pozbawiony zgrzytów i innych słyszalnych błędów.

Miłym zaskoczeniem okazała się również cena modelu. Choć wydawałoby się, że kupno gitary z tej serii przekroczy nasze możliwości finansowe, to Les Paul zaskoczył nas ceną 3000 zł. Nieuchronnie pojawia się więc pytanie – czy aby na pewno przy tak niskiej cenie, ‘60s Tribute utrzymuje wysoką jakość i tradycję znanych LP Standard? Odpowiedź jest prosta: tak. Przy zaoferowaniu nam tańszego modelu, Les Paul karmi nas wielką dawką tradycji, nowoczesności i inspiracji.