Mimo pozornego

wizerunku zespo逝 Foo Fighters, jako super zgranej za這gi, relacje muzyk闚 nie zawsze by造 zbyt dobre. Liczne konflikty pomi璠zy Grohlem a pierwszym perkusist zespo逝 oraz cz瘰te zmiany gitarzyst闚, doprowadza造 ekip na granic rozpadu. Dopiero ostatnie lata przynios造 stabilizacj w sk豉dzie i uzdrowienie kontakt闚 mi璠zy muzykami. (wi璚ej)

Gitara Gibson J-45

zast徙i豉 swego czasu model J-35. Jednak to jako嗆 i brzmienie czterdziestki pi徠ki uczyni豉 z niej model kultowy i obiekt po膨dania gitarzyst闚 na ca造m 鈍iecie. (wi璚ej)

Metallica zagra豉 ju

w zak豉dzie karnym. By這 to w 2003 roku w San Quentin State Penitentiary (Kalifornia). (wi璚ej)

Ralph Towner

opracowa ciekaw technik gry, kt鏎a polega na wplataniu mi璠zy struny kawa趾闚 papieru. Dzi瘯i temu, podczas gry uzyskuje on swego rodzaju efekt perkusji. (wi璚ej)

Tagi

  • Dominic Frasca
  • Frasca
  • Gitara klasyczna
  • Tapping
  • pull-off
  • Hammer-on
  • Gitara
  • Klasyczna
  • Gitarzysta
  • Gitara dziesi璚iostrunowa

Dominic Frasca

Dominic Frasca urodzi si 5 kwietnia 1967 roku w Akron w Ohio. Swoj przygod z hard rockiem rozpocz掖 w wieku 13 lat, do muzyki klasycznej przekona si dopiero po znalezieniu w szkolnym koszu na 鄉ieci ulotki zach璚aj帷ej do zapisania si na zaj璚ia. Do陰czy do Uniwersytetu w Arizonie, szybko jednak uzmys這wi sobie, 瞠 ten styl do niego nie pasuje, wi璚 zamieni uczelni na Uniwersytet w Ohio.

Od tej pory sp璠za czterna軼ie godzin dziennie na szkoleniu swojej techniki, nied逝go potem zachorowa jednak na dystoni ogniskow – cz瘰te skurcze atakowa造 jego palce. W roku 2003, dzi瘯i cz瘰tym 獞iczeniom odzyska jednak pe軟 sprawno嗆 d這ni. Techniki stosowane przez Dominica to po陰czenie standardowej gry z tappingiem, pull-offem, i hammer-onem. Dzi瘯i specjalnej gitarze z kapodastrami i nak豉dkami na pudle rezonansowym, Frasca opanowa wydobywanie d德i瘯闚 perkusyjnych ze swojego instrumentu. Popularno嗆 przynios豉 mu r闚nie dostosowana do w豉snych potrzeb gitara dziesi璚iostrunowa, dzi瘯i kt鏎ej wykreowa swoj w豉sn, oryginaln technik gry, mo磧iw do osi庵ni璚ia jedynie przy u篡ciu instrument闚 powielaj帷ych.Jak sam kiedy powiedzia, w wyst徙ieniach publicznych nie lubi braku bezpo鈔edniego kontaktu mi璠zy widowni a artyst, dlatego podczas swoich koncert闚 cz瘰to rozmawia z publiczno軼i, 瘸rtuje i opowiada o sobie.

Komentarze

Tmasz
2012-01-24 14:48:40

Naprawd bardzo sensowy artyku.
Kawa dobrej roboty, tak trzymajcie dalej.