Kurt Cobain

nie przywi±zywa³ zbyt du¿ej wagi do sprzêtu na jakim gra³. Jedyn± firm± jak± darzy³ szczególnym zaufaniem by³ Fender. Tu¿ przed ¶mierci± artysty powsta³ prototyp nowego Telecastera. Kurt okre¶li³ instrument jako "nowego faworyta" w jego arsenale gitarowym. (wiêcej)

W pewnym momencie

w zespole Dinosaur Jr. jedynym muzykiem z pierwotnego sk³adu by³ Mascis. Po konfliktach z liderem pierwszy z kapeli odszed³ Lou, a po paru latach Murph. Panowie zeszli siê ponownie w nowym tysi±cleciu i w za³o¿ycielskim sk³adzie nagrali dwie ostatnie p³yty. (wiêcej)

Joe Satriani jest

najs³ynniejszym nauczycielem gry na gitarze na ¶wiecie. Jego uczniami byli miedzy innymi Steve Vai i Kirk Hammet, którzy dzisiaj uznawani s± za jednych najlepszych gitarzystów na ¶wiecie. (wiêcej)

James Burton za³o¿y³

fundacjê zajmuj±ca siê pomoc± dzieciom, które pragn± zacz±æ swoj± przygodê w gitarowym ¶wiecie. Dzia³alno¶æ obejmujê naukê gry i zakup instrumentów. (wiêcej)

Tagi

  • Maryla Rodowicz
  • Gibson
  • gitara
  • Radio Ga Ga Rogera Taylera

Maryla Rodowicz i jej nowy Gibson

Okr±g³y rok, tyle czeka³a legendarna piosenkarka polskiej estrady, Maryla Rodowicz na niepowtarzalny model gitary firmy Gibson. Wart± trzydzie¶ci tysiêcy z³otych gitarê latem 2010 roku artystka odebra³a osobi¶cie w warszawskim salonie muzycznym.

Wzoruj±c siê na projekcie gitary wykonanym przez Rodowicz, gitara posiada dwana¶cie strun. Model zbudowany zosta³ z drewna ¶wierkowego, sprowadzonego prosto z Kanady i pokryty czarnym lakierem nitrocelulozowym. Umieszczony na gryfie napis „MARYLA” wykonany zosta³ z macicy per³owej.
Ca³o¶æ wykonana zosta³a rêcznie przez lutników w Montanie. Eksperci nadali jej niesamowity wygl±d, a tak¿e oryginalne brzmienie – wszystko to jedyne w swoim rodzaju. W USA niewielu artystów wykonane ma gitary Gibsona na zamówienie. Od zesz³ego roku Maryla Rodowicz zajê³a miejsce w katalogu firmy u boku legendarnego Elvisa Presleya. Unikatowa gitara potwierdzi³a wyj±tkowo¶æ polskiej gwiazdy, dlatego te¿ zadbano o idealny wyd¼wiêk modelu. Celem by³o bowiem perfekcyjne jej brzmienie nie tylko na scenie, ale te¿ w studiu nagraniowym.