Jeśli lubisz

mocno przesterowywać gitary typu Hollow Body, musisz uważać. Zbyt duża ilość gainu powoduje niepożądane sprzężenia, które są ogromnym problemem dla gitarzystów i realizatorów. Należy więc z umiarem stosować przester w gitarach tego typu. (więcej)

Nagły rozwój gry na gitarze

przypisać można hiszpańskiemu kompozytorowi – Francisco Tárrega, żyjącemu na przełomie XIX i XX wieku. (więcej)

Do dnia dzisiejszego

bez odpowiedzi pozostaje pytanie - czy wiek 27 lat jest szczególnym momentem w psychice człowieka? Czemu tak wielu zdolnych ludzi zakończyło swoje życie właśnie w tym wieku. Pewne jest tylko, że Klub 27 faktycznie istnieje. (więcej)

W pewnym momencie

kariery, zespół Pearl Jam całkowicie zrezygnował z kręcenia teledysków i grania dużych festiwali. Odbiło się to negatywnie na relacjach z fanami, którzy zarzucali zespołowi izolowanie się od nich. Ostatnie lata przyniosły jednak zmianę polityki promocyjnej Pearl Jam. (więcej)

Tagi

  • Maryla Rodowicz
  • Gibson
  • gitara
  • Radio Ga Ga Rogera Taylera

Maryla Rodowicz i jej nowy Gibson

Okrągły rok, tyle czekała legendarna piosenkarka polskiej estrady, Maryla Rodowicz na niepowtarzalny model gitary firmy Gibson. Wartą trzydzieści tysięcy złotych gitarę latem 2010 roku artystka odebrała osobiście w warszawskim salonie muzycznym.

Wzorując się na projekcie gitary wykonanym przez Rodowicz, gitara posiada dwanaście strun. Model zbudowany został z drewna świerkowego, sprowadzonego prosto z Kanady i pokryty czarnym lakierem nitrocelulozowym. Umieszczony na gryfie napis „MARYLA” wykonany został z macicy perłowej.
Całość wykonana została ręcznie przez lutników w Montanie. Eksperci nadali jej niesamowity wygląd, a także oryginalne brzmienie – wszystko to jedyne w swoim rodzaju. W USA niewielu artystów wykonane ma gitary Gibsona na zamówienie. Od zeszłego roku Maryla Rodowicz zajęła miejsce w katalogu firmy u boku legendarnego Elvisa Presleya. Unikatowa gitara potwierdziła wyjątkowość polskiej gwiazdy, dlatego też zadbano o idealny wydźwięk modelu. Celem było bowiem perfekcyjne jej brzmienie nie tylko na scenie, ale też w studiu nagraniowym.