Martin Lee Gore

s³ynie ze swojego autorytarnego sposobu pracy w zespole Depeche Mode, by³o to powodem licznych konfliktów miêdzy muzykami. W jednym z wywiadów Dave Gahan zasugerowa³, ¿e Martin powinien po¶wiêciæ siê nagraniu solowej p³yty, a praca i podejmowanie decyzji w Depeche Mode powinna byæ roz³o¿ona na wszystkich. (wiêcej)

Model 1969 Dove Custom

przypad³ do gustu Elvis'owi Presley'owi, który doczeka³ siê nawet gitary sygnowanej swoim nazwiskiem. (wiêcej)

ProCo Rat

produkowany jest w kilku wersjach, które mniej lub bardziej ró¿ni± siê od siebie brzmieniowo. Turbo Rat daje mniejsza kompresjê ale du¿o wiêcej gainu i lepsz± dynamikê, co ¶wietnie sprawdza siê m mocniejszych brzmieniach. You Dirty Rat - brzmieniowo bardziej przypomina efekt typu FUZZ. (wiêcej)

W dzieciñstwie

Marshall ciê¿ko chorowa³. Kiedy osi±gn±³ sukces finansowy, spor± czê¶æ swoich dochodów przekazywa³ na rzecz szpitala, w którym siê leczy³ (wiêcej)

Tagi

  • Maryla Rodowicz
  • Gibson
  • gitara
  • Radio Ga Ga Rogera Taylera

Maryla Rodowicz i jej nowy Gibson

Okr±g³y rok, tyle czeka³a legendarna piosenkarka polskiej estrady, Maryla Rodowicz na niepowtarzalny model gitary firmy Gibson. Wart± trzydzie¶ci tysiêcy z³otych gitarê latem 2010 roku artystka odebra³a osobi¶cie w warszawskim salonie muzycznym.

Wzoruj±c siê na projekcie gitary wykonanym przez Rodowicz, gitara posiada dwana¶cie strun. Model zbudowany zosta³ z drewna ¶wierkowego, sprowadzonego prosto z Kanady i pokryty czarnym lakierem nitrocelulozowym. Umieszczony na gryfie napis „MARYLA” wykonany zosta³ z macicy per³owej.
Ca³o¶æ wykonana zosta³a rêcznie przez lutników w Montanie. Eksperci nadali jej niesamowity wygl±d, a tak¿e oryginalne brzmienie – wszystko to jedyne w swoim rodzaju. W USA niewielu artystów wykonane ma gitary Gibsona na zamówienie. Od zesz³ego roku Maryla Rodowicz zajê³a miejsce w katalogu firmy u boku legendarnego Elvisa Presleya. Unikatowa gitara potwierdzi³a wyj±tkowo¶æ polskiej gwiazdy, dlatego te¿ zadbano o idealny wyd¼wiêk modelu. Celem by³o bowiem perfekcyjne jej brzmienie nie tylko na scenie, ale te¿ w studiu nagraniowym.