Palm muting to technika polegaj±ca na t³umieniu strun praw± rêk± w okolicach mostkach, jednocze¶nie kostkuj±c w celu ograniczenia d³ugo¶ci rozbrzmiewania d¼wiêku. Dziêki jej zastosowaniu otrzymaæ mo¿emy odpowiednio, czysto przyt³umione brzmienie. W przypadku korzystania z gitary elektrycznej, efekt jest zaskakuj±co satysfakcjonuj±cy, gdy¿ wydobywany d¼wiêk jest ciê¿ki i potê¿ny. Istotn± uwag± w przypadku palm mitingu jest odpowiednie u³o¿enie d³oni na strunach. W przypadku uderzenia w innym miejscu zmieniæ mo¿na bowiem wysoko¶æ granych d¼wiêków, co stanowi niechciany efekt.
W przypadku kolejnej metody – hammeringu, zwanego inaczej m³otkowaniem – do czynienia mamy z wydobywaniem brzmienia poprzez dynamiczne uderzanie i dociskanie struny do podstrunnicy. Celem takiego „zabiegu” jest zmiana wydawanego przez strunê d¼wiêku. Rozró¿niamy hammer on oraz hammer off. Zmiana w hammer onie polega na podwy¿szeniu brzmienia, w hammer offie (pull offie) za¶ celem jest jego obni¿enie.
Kolejna technika stanowi jedn± z podstawowych w przypadku gry na gitarze flamenco. Rasgueado wymaga od gitarzysty dynamizmu i zdecydowanych ruchów. W szybkim tempie musi on bowiem powtarzaæ akordy palcami prawej rêki. Nie nale¿y myliæ jednak rasgueado z technikami przeznaczonymi dla gitary klasycznej – struny uderzane s± w tym przypadku nie opuszkami palców a ich paznokciami. Dziêki oddzieleniu ka¿dego z akordów uzyskiwane brzmienie nadaje mu perkusyjny charakter.
Sweeping to technika, której celem jest umo¿liwienie gitarzy¶cie szybszej gry na instrumencie. Efekt ten osi±gn±æ mo¿na dziêki jednostronnemu kostkowaniu strun s±siaduj±cych ze sob±. Istnienie sweepów, nazywanych równie¿ „zamiataniem” oparte jest na technice zwanej arpeggio. Pamiêtaæ nale¿y jednak o wspomnianej ju¿ zasadzie kostkowania NIE naprzemiennego. Warunkiem poprawnego wykonywania sweepingu jest jednak dobra synchronizacja obu r±k, sprawno¶æ, szybko¶æ oraz umiejêtno¶æ pos³ugiwania siê arpeggio.