Has³o promocyjne

efektów firmy ProCo brzmi "The Sound Of The Undergund". Jest to niezwykle trafiona forma promocji gdy¿ przez ostatnie dekady popularny Szczur sta³ siê kultowy w krêgach gitarzystów niezale¿nych i alternatywnych. (wiêcej)

Niekwestionowan± zalet±

gitary Gibson SG, jest jej znakomity rezonans. Wibracje s± doskonale wyczuwalne od korpusu po sam koniec gryfu. Jest to zas³ug± idealnego wklejenia szyjki i odpowiednich proporcji wagowych. (wiêcej)

Gitary marki

Ibanez to ulubione instrumenty Johna Scotfielda, gitarzysta od wielu lat wierny jest "jazzówkom" tego producenta, jest to z pewno¶ci± znakomity wybór bo brzmienie Johna jest zdecydowanie wyj±tkowe. (wiêcej)

Firebird X postawi³ na nowe technologie

wyposa¿ony zosta³ w automatyczny system strojenia i wbudowany procesor DSP, to cechy które wyró¿niaj± gitarê spo¶ród innych, klasycznych konstrukcji. (wiêcej)

Tagi

  • gitara
  • gitara klasyczna
  • struny gitarowe
  • gra na gitarze
  • gryf gitarowy
  • granie na gitarze

Gitara kasyczna

Ma³a, delikatna i cicha – taka by³a poprzedniczka

gitary klasycznej

, maj±ca swoje zastosowanie w dobie baroku i renesansu. O ile w baroku nie przyk³adano wagi do jej wykonania, o tyle w o¶wieceniu zaczêto j± pokrywaæ ko¶ci± s³oniow±, tworz±c w ten sposób ozdobne motywy i wzory. W wieku XVII sta³a siê bardziej popularna ni¿ lutnia. Wy¿sz± pozycjê zajê³a jednak w wieku XIX, kiedy jej brzmienie podziwiaæ mo¿na by³o zarówno w salach koncertowych, jak i na salonach. Ten czas nazywa siê „z³otym okresem gitary”.

Nag³y rozwój gry na gitarze przypisaæ mo¿na hiszpañskiemu kompozytorowi – Francisco Tárrega, ¿yj±cemu na prze³omie XIX i XX wieku. Nauki na gitarze uczy³ siê w Konserwatorium w Madrycie. Uznawany jest powszechnie za mistrza tego instrumentu, a tak¿e twórcê szko³y hiszpañskiej, w której wyedukowa³ kolejnych znanych twórców muzyki gitarowej – Garcia Fortea, Domingo Prata oraz wielu innych, którzy stali siê jego nastêpcami. Sam skomponowa³ i pozostawi³ po sobie „Wspomnienia z Alhambry” czy „Kaprys arabski”, a tak¿e aran¿acje utworów wybitnych postaci – Chopina i Beethovena.
Do sposobu zmiany postrzegania gitary jako instrumentu ludowego przyczyni³ siê Andrés Segovia, równie¿ Hiszpan, ¿yj±cy w XX wieku. Dziêki licznym koncertom, których by³ organizatorem oraz opanowanej technice gry na gitarze sprawi³, ¿e instrument zaczêto wykorzystywaæ do muzyki powa¿nej. Choæ projektantem gitary klasycznej by³ ¿yj±cy pó³ wieku wcze¶niej Antonio de Torres, Segovia przyczyni³ siê do wykorzystania w jej tworzeniu lepszego drewna i ulepszenia innych czê¶ci instrumentu.

Dziêki temu dzi¶ gitara klasyczna posiada miêkkie, nylonowe struny zwi±zane na mostku i p³aski, szeroki gryf. Gra na niej jest czyst± przyjemno¶ci±. Nie mêczy palców, a dziêki delikatnemu brzmieniu d¼wiêków i ³atwo¶ci gry na niej, sta³a siê najpopularniejszym i zarazem najczê¶ciej wykorzystywanym rodzajem do nauki gry na gitarze. Ze wzglêdu na cicho¶æ d¼wiêków jakie wydaje, nie czêsto jest wykorzystywana do gry w zespole i na scenie, co jednak wci±¿ zmienia siê dziêki nowoczesnej technologii. Istnieje mo¿liwo¶æ u¿ycia wzmacniaczy, umo¿liwiaj±cych gitarzystom odgrywanie na scenie utworów solowych wraz z zespo³em.