Gibson Les Paul Studio

nie jest przesadnie zdobiony, tak jak jego starszy brat - Gibson Les Paul Standard. Z założenia gitara miała spełniać oczekiwania muzyków pracujących w studio (stąd nazwa modelu), gdzie strona wizualna nie jest tak ważna jak walory brzmieniowe. (więcej)

Istnieją gitarzyści, którzy

potrafią zagrać całe utwory, wykorzystując jedynie technikę flażoletową. Wymaga to jednak nienagannej techniki i czystości wydobywania dźwięków. (więcej)

Zespół Primus

to jedno z najbardziej osobliwych zjawisk na muzycznym rynku, Larry LaLonde świetnie wpisał się w konwencję zespołu, a jego szalona gra jest po prostu nie do podrobienia. (więcej)

Fleżolet jest

także bardzo popularną techniką strojenia instrumentu. Jest to prosty, szybki i skuteczny sposób by nastroić gitarę "na słuch". Polega ona na zestrojeniu dwóch dźwięków na wydobywanych na sąsiadujących strunach i w odpowiedniej pozycji na gryfie. (więcej)

Tagi

  • gitara
  • gitara klasyczna
  • struny gitarowe
  • gra na gitarze
  • gryf gitarowy
  • granie na gitarze

Gitara kasyczna

Mała, delikatna i cicha – taka była poprzedniczka

gitary klasycznej

, mająca swoje zastosowanie w dobie baroku i renesansu. O ile w baroku nie przykładano wagi do jej wykonania, o tyle w oświeceniu zaczęto ją pokrywać kością słoniową, tworząc w ten sposób ozdobne motywy i wzory. W wieku XVII stała się bardziej popularna niż lutnia. Wyższą pozycję zajęła jednak w wieku XIX, kiedy jej brzmienie podziwiać można było zarówno w salach koncertowych, jak i na salonach. Ten czas nazywa się „złotym okresem gitary”.

Nagły rozwój gry na gitarze przypisać można hiszpańskiemu kompozytorowi – Francisco Tárrega, żyjącemu na przełomie XIX i XX wieku. Nauki na gitarze uczył się w Konserwatorium w Madrycie. Uznawany jest powszechnie za mistrza tego instrumentu, a także twórcę szkoły hiszpańskiej, w której wyedukował kolejnych znanych twórców muzyki gitarowej – Garcia Fortea, Domingo Prata oraz wielu innych, którzy stali się jego następcami. Sam skomponował i pozostawił po sobie „Wspomnienia z Alhambry” czy „Kaprys arabski”, a także aranżacje utworów wybitnych postaci – Chopina i Beethovena.
Do sposobu zmiany postrzegania gitary jako instrumentu ludowego przyczynił się Andrés Segovia, również Hiszpan, żyjący w XX wieku. Dzięki licznym koncertom, których był organizatorem oraz opanowanej technice gry na gitarze sprawił, że instrument zaczęto wykorzystywać do muzyki poważnej. Choć projektantem gitary klasycznej był żyjący pół wieku wcześniej Antonio de Torres, Segovia przyczynił się do wykorzystania w jej tworzeniu lepszego drewna i ulepszenia innych części instrumentu.

Dzięki temu dziś gitara klasyczna posiada miękkie, nylonowe struny związane na mostku i płaski, szeroki gryf. Gra na niej jest czystą przyjemnością. Nie męczy palców, a dzięki delikatnemu brzmieniu dźwięków i łatwości gry na niej, stała się najpopularniejszym i zarazem najczęściej wykorzystywanym rodzajem do nauki gry na gitarze. Ze względu na cichość dźwięków jakie wydaje, nie często jest wykorzystywana do gry w zespole i na scenie, co jednak wciąż zmienia się dzięki nowoczesnej technologii. Istnieje możliwość użycia wzmacniaczy, umożliwiających gitarzystom odgrywanie na scenie utworów solowych wraz z zespołem.