Pracownicy firmy Fender

w najmniejszym szczególe odtworzyli wszystkie zarysowania i zadrapania na korpusie i gryfie gitary, które znajdowa³y siê na oryginalnym Jaguarze Cobaina (wiêcej)

Pierwotnie przeznaczony do

muzyki jazzowej Gibson ES335, przypad³ do gustu artystom, którzy obracali siê w klimatach rockowych i bluesowych. Dziêki unikatowej konstrukcji instrument ten jest niezwykle uniwersalny i radzi sobie doskonale w barwach czystych i przesterowanych. (wiêcej)

Bia³a Gor±czka

to autobiograficzna ksi±¿ka Lemmyego, w której artysta opisuje ca³± swoj± m³odo¶æ i do¶wiadczenia zdobywane w rock'n'rollowym ¶wiecie. (wiêcej)

Czy wiesz ¿e

Jimi Hendrix nie by³ potulnym i cichym nastolatkiem, ¿e rzuci³ szko³ê, i zosta³ ukarany za jazdê skradzionym samochodem ? (wiêcej)

Tagi

  • Flea
  • RHCP
  • Red Hot Chili Peppers
  • Basista
  • Muzyka
  • Funk-rock
  • Balzary
  • Bas
  • Gitara basowa
  • Instrumnet

Biografia Michaela Petera Balzary’ego, Red Hot Chili Peppers od roku 1990

Ci±g³e koncerty zwi±zane z promowaniem z³otej p³yty „Mother’s Milk” negatywnie odbi³y siê na ma³¿eñstwie. Ponadto Balzary i Smith zostali podejrzani o molestowanie seksualne po wystêpie w MTV. Doprowadzi³o to do separacji Michaela i Zeviar, gdy zespó³ powróci³ do L.A. Stres Flea odreagowywa³ uprawiaj±c seks z fankami i za¿ywaj±c coraz wiêksz± dawkê marihuany.

RHCP rozpocz±³ pracê nad kolejn± p³yt±, w której Flea postawi³ na melodyjne riffy gitarowe. Nagrania odbywa³y siê w The Mansion – willi nale¿±cej wcze¶niej do Harry’ego Houdiniego. Takie warunki sprzyja³y wspó³pracy z cz³onkami zespo³u, a nawet relacjom Balzary’ego z córk±, któr± poprosi³ o zamieszkanie z nim w willi na czas tworzenia p³yty. Flea zaprzyja¼ni³ siê z Johnem Frusciante, z którym spala³ coraz wiêksze ilo¶ci marihuany.

„¦wietnie zgrali¶my siê z Johnem – razem uk³adali¶my riffy i pisali¶my muzykê. To by³ pierwszy raz, kiedy podczas nagrywania albumu nie byli¶my poganiani i zastraszani. Mogli¶my robiæ wszystko w swoim tempie.”
Album wydany zosta³ 24 wrze¶nia 1991 roku. „Blood Sugar Sex Magic” spotka³ siê z pozytywn± opini± krytyków i uplasowa³ siê w pierwszej trójce listy Bilboard. Trasa koncertowa okaza³a siê sukcesem – na ka¿dym wystêpie pojawia³o siê oko³o 20 tysiêcy fanów. Szum wokó³ zespo³u zacz±³ zawadzaæ Johnowi i nied³ugo potem na jego miejsce do³±czy³ Arik Marshall, który jednak zosta³ wydalony tu¿ po zakoñczonej trasie.

Nad pi±tym albumem zespo³u „One Hot Minute” zespó³ pracowa³ przy udziale Dave’a Navarro. Na³óg Kiedisa pog³êbi³ siê, w zwi±zku z czym Flea przej±³ jego rolê pisania tekstów. Tak powsta³y „Transcending”, „Deep Kick”, „Pea”. Premiera p³yty odby³a siê 12 wrze¶nia 1995 roku. W porównaniu z poprzednim ogromnym sukcesem, „One Hot Minute” nie sprzeda³ siê najlepiej, a trasa koncertowa zosta³a skrócona do minimum. Po powrocie RHCP zawiesili tymczasowo dzia³alno¶æ.Wówczas Balzary zadba³ o swoj± kondycjê i zdrowie. Uprawia³ jogê i ograniczy³ ilo¶ci za¿ywanej marihuany. Wzi±³ równie¿ udzia³ w trasie koncertowej Jane’s Addiction, podczas której zaj±³ miejsce Erica Avery. Takie dzia³anie przynios³o pojawienie siê wielu plotek w¶ród fanów RHCP, którzy s±dzili, ¿e zespó³ ostatecznie siê rozpad³. Navarro zapewnia³ jednak, ¿e wraz z Fle± czerpi± jedynie rado¶æ z mo¿liwo¶ci pracowania dla obu grup. Przez te trzy lata Balzary wyst±pi³ w czterdziestu nagraniach, wspó³pracowa³ z wieloma muzykami. W roku 1998 postanowi³, ¿e jedyn± mo¿liwo¶ci± na powrót Red Hot Chili Peppers jest powrót do grupy Johna Frusciante. Po udanej kuracji odwykowej John przyj±³ propozycjê i w lutym Papryczki wznowi³y dzia³alno¶æ.

Podczas tworzenia kolejnego albumu zespo³u Michael wpad³ w depresjê z powodu zakoñczenia zwi±zku z Marris± Pouw. Z choroby wybawi³a go córka – Clara, która po¶wiêci³a mu wówczas du¿o uwagi. W tym czasie muzyk zainspirowa³ siê brzmieniami elektronicznymi, co wp³ynê³o na modulowanie cyfrowego riffów na p³ycie „Californication”. 8 czerwca 1999 p³yta ujrza³a ¶wiat³o dziennie i wbrew obawom cz³onków zespo³u zyska³a pozytywne opinie, sprzedaj±c siê przy tym w nak³adzie piêtnastu milionów kopii na ca³ym ¶wiecie. Podczas trasy koncertowej na Woodstock tego samego roku Flea zagra³ ca³kowicie nagi.


Nied³ugo potem Balzary za³o¿y³ Silverlake Conservatory of Musik – szko³ê muzyczn±, która mia³a umo¿liwiæ m³odym ludziom pog³êbianie wiedzy o muzyce.

„Chcê pomóc, gdy¿ edukacja w szko³ach nierzadko porzuca swój g³ówny cel. Zniechêcaj± niektórych dzieciaków do szko³y, wyrzucaj±c z niej zajêcia muzyczne. Dorasta³em i uczêszcza³em do publicznej szko³y w Los Angeles, by³em w klasie o profilu muzycznym. To by³a dla mnie naprawdê wa¿na rzecz, tego chcia³em siê trzymaæ. Bez muzyki wpad³bym w wiele k³opotów. Dzisiaj te¿ ¿yj± takie dzieciaki, podobne do mnie. Chcia³em daæ im co¶, czego i ja do¶wiadczy³em.”


W nowe tysi±clecie RHCP wesz³o pracuj±c nad nowym albumem – „By The Way”. Miêdzy Frusciantem i Balzarym dosz³o scysji, gdy¿ John przej±³ ca³kowit± kontrolê nad procesem komponowania muzyki. Michael zdecydowa³ siê na dodanie do muzyki funkowego akordu, co nie spotka³o siê z uznaniem Johna. Album ukaza³ siê 9 lipca 2002 roku, zbieraj±c pozytywne opinie fanów i krytyków. Sukcesem komercyjnym okaza³a siê równie¿ trasa koncertowa promuj±ca p³ytê. Zespó³ zagra³ dla 250tysiêcznej publiczno¶ci, co stanowi ich najwy¿szy w historii dorobek.

Wraz z koñcem trasy koncertowej RHCP rozpoczêli pracê nad kolejnym kr±¿kiem. Tego samego roku Flea o¶wiadczy³ siê Frankie Rayder, która zim± urodzi³a jego drug± córkê Sunny Bebop. Relacja miêdzy Johnem a Balzarym unormowa³a siê i praca nad „Stadium Arcadium”, wydanym 9 maja 2006 roku, by³a owocna i przyjemna. Inspiracj± do jej stworzenia by³a twórczo¶æ Hendrixa, Page’a i Eddiego Van Halena. W 2007 roku wynajmowany dom artysty w Malibu sp³on±³ w po¿arze. Zespó³ og³osi³ zawieszenie dzia³alno¶ci.


Flea rozpocz±³ naukê na University of Southern California, gdzie studiuje teoriê muzyki, kompozycjê i grê na tr±bce. Planuje nagranie swojej pierwszej solowej p³yty i ponadto rozwija swoje umiejêtno¶ci dziêki uczestnictwu w wielu kursach i warsztatach.

„…poznawanie muzyki od strony technicznej, jej struktury – to dobra zabawa”

W 2009 roku za³o¿y³ w³asn± firmê produkuj±c± gitary basowe Fleabass, których cena ma byæ przystêpna dla pocz±tkuj±cych artystów. 30 sierpnia 2011 na pó³kach sklepów muzycznych ukaza³ siê ostatni dotychczas album RHCP – „I’m with you”.
Podczas swojej dzia³alno¶ci artystycznej Flea wykorzystywa³ wiele technik – od slapu po tradycyjne u¿ycie instrumentu. £±czy³ funk i rock psychodeliczny, punk i hard rock, dziêki czemu stworzy³ w³asny, niekonwencjonalny styl, powtarzany wielokrotnie przez innych muzyków.