Gary Moore gra³

na ró¿nego rodzaju gitarach. Zawsze jednak twierdzi³, ¿e Gibson Les Paul to najdoskonalsza konstrukcja na ¶wiecie. (wiêcej)

Jedna z gitar

z serii Modern Player firmy Fender wyposa¿ona jest w bardzo ciekawy przetwornik nazwany Triplebucker. Jest to konstrukcja 3-cewmowa (zazwyczaj stosuje siê pickupy 2 lub 1-cewkowe). Brzmienie tego przetwornika ma charakter humbuckera ale o znacznie rozszerzonym pa¶mie. Przystawka ¶wietnie sprawdza siê w barwach przesterowanych. Istnieje tak¿e mo¿liwo¶æ wy³±czenia jednej cewki i u¿ywania Triplebuckera jako tradycyjnego przetwornika 2-cewkowego. (wiêcej)

Kirk pobiera³ lekcje gry na gitarze

u legendarnego mistrza Joe Satrianiego, który by³ nauczycielem wielu wspó³czesnych gigantów gitary. (wiêcej)

W pewnym momencie

swojej kariery zespó³ Depeche Mode prawie ca³kowicie poszed³ w stronê muzyki programowanej. Brak ¿ywych instrumentów i utrata naturalno¶ci bardzo przeszkadza³a Davidowi Gahanowi, który za wszelk± cenê chcia³ powróciæ do bardziej "¿ywych" brzmieñ. (wiêcej)

Tagi

  • Gitara
  • Jazz
  • Gibson
  • Gitara jazzowa
  • Elektryk
  • Gitara ektryczna
  • Instrument
  • Muzyka
  • Hollowbody
  • Pud³o rezonansowe

Gibson ES-175 - jazzowa legenda

Historia Gibsona ES-175 siêga roku 1949. Wówczas najwy¿sze miejsce w¶ród modeli przeznaczonych do jazzu i bluesa zajmowa³ ES-150, uwielbiany przez Charliego Christiana i Eddiego Durhama. Wszystko zmieni³o siê wraz z pojawieniem siê s³ynnego ES-175, który swoj± uniwersalno¶ci±, mniejszym korpusem, laminowanej p³ycie wierzchniej i wspania³emu brzmieniu wspi±³ siê na szczyt. Debiutuj±c w ilo¶ci zaledwie stu dwudziestu dziewiêciu sztuk, jego popularno¶æ rozros³a siê na ¶wiatow± skalê. Dzi¶ instrument powróci³ w pe³ni dostêpny dla ka¿dego gitarzysty. Gibson zaj±³ siê stworzeniem reprodukcji s³ynnego ES-175 wyposa¿aj±c go w przetworniki Alnico Classic i warstwowy korpus i dwie pary potencjometrów. Doprowadzi³o to do powstania ES-175 Reissue AN oraz VS.Pyty wierzchnie, boczne i tylne instrumentów pokryte zosta³y laminatem klonu i topoli. Na korpusie znajdziemy równie¿ wielowarstwowy binding na górze oraz pojedynczy na spodzie. Mahoniowy gryf ³±czy siê z korpusem przy czternastym progu, znajdziemy tu przetwornik ’57 Classic humbucker. Palisandrowa podstrunnica o menzurze 23 ¾ liczy dwadzie¶cia progów. Gryf uwieñczy³a g³ówka z inkrustacj± w postaci ostrokrzewu i klucze Vintage w odcieniu zielonym, wzd³u¿ podstrunnicy biegn± za¶ per³owe rozdzielone równoleg³oboki oraz pojedyncza warstwa bindingu. Do tego mostek ABR wraz z przetwornikami ’57 przy mostku oraz niklowane osprzêtowanie. Instrument wyposa¿ono równie¿ w ga³ki Top Hat w kolorze bursztynowym oraz dwie pary potencjometrów – dwa g³o¶no¶ci i dwa tonu wraz z trójpozycyjnym prze³±cznikiem. Do ka¿dego egzemplarza Gibson do³±czy³ futera³ oraz dodatkowe struny Gibson Brite Wires 0.10-0.46. Modele dostêpne s± w kolorze Antiqua Natural i Vintage Sunburst.

Wyposa¿enie instrumentu w cztery pokrêt³a da³o mo¿liwo¶æ uzyskania d¼wiêku jakiego oczekuje ka¿dy posiadacz tej gitary. Kiedy przed laty ES-175 zaw³adn±³ ¶wiatem jazzu i bluesu, zaj±³ jednocze¶nie miejsce na najwy¿szej pó³ce modeli przeznaczonych do tych gatunków muzycznych. Dzi¶ mistrz reprodukcji powróci³ w unowocze¶nionej wersji, która z pewno¶ci± zadowoli ka¿dego gitarzystê, oferuj±c mu ¶wiat prze¿yæ, jaki ludzko¶æ pozna³a sze¶ædziesi±t lat temu.