by³ pierwszym, który chcia³ zainicjowaæ produkcjê grubszych strun do gitary elektrycznej. Pomys³ ten odrzuci³y dwa najwiêksze koncerny, Gibson i Fender. Obecnie czym¶ zupe³nie naturalnym jest stosowanie grubszych strun dla polepszenia brzmienia gitary. (wiêcej)
Model 1969 Dove Custom
przypad³ do gustu Elvis'owi Presley'owi, który doczeka³ siê nawet gitary sygnowanej swoim nazwiskiem. (wiêcej)
W dzieciñstwie
Marshall ciê¿ko chorowa³. Kiedy osi±gn±³ sukces finansowy, spor± czê¶æ swoich dochodów przekazywa³ na rzecz szpitala, w którym siê leczy³ (wiêcej)
Istotn± spraw± jest
by tuner gitarowy w formie stomp-boxa by³ "niewidzialny" i "nies³yszalny" w torze sygna³owym miêdzy gitar± a wzmacniaczem. Digitech HT6, wyposa¿ony w prawdziwy bypas, nie ingeruje w brzmienie gitary i jest ca³kowicie neutralny dla sygna³u. (wiêcej)
Tagi
Gitara
Jazz
Gibson
Gitara jazzowa
Elektryk
Gitara ektryczna
Instrument
Muzyka
Hollowbody
Pud³o rezonansowe
Gibson ES-175 - jazzowa legenda
Historia Gibsona ES-175 siêga roku 1949. Wówczas najwy¿sze miejsce w¶ród modeli przeznaczonych do jazzu i bluesa zajmowa³ ES-150, uwielbiany przez Charliego Christiana i Eddiego Durhama. Wszystko zmieni³o siê wraz z pojawieniem siê s³ynnego ES-175, który swoj± uniwersalno¶ci±, mniejszym korpusem, laminowanej p³ycie wierzchniej i wspania³emu brzmieniu wspi±³ siê na szczyt. Debiutuj±c w ilo¶ci zaledwie stu dwudziestu dziewiêciu sztuk, jego popularno¶æ rozros³a siê na ¶wiatow± skalê. Dzi¶ instrument powróci³ w pe³ni dostêpny dla ka¿dego gitarzysty. Gibson zaj±³ siê stworzeniem reprodukcji s³ynnego ES-175 wyposa¿aj±c go w przetworniki Alnico Classic i warstwowy korpus i dwie pary potencjometrów. Doprowadzi³o to do powstania ES-175 Reissue AN oraz VS.Pyty wierzchnie, boczne i tylne instrumentów pokryte zosta³y laminatem klonu i topoli. Na korpusie znajdziemy równie¿ wielowarstwowy binding na górze oraz pojedynczy na spodzie. Mahoniowy gryf ³±czy siê z korpusem przy czternastym progu, znajdziemy tu przetwornik ’57 Classic humbucker. Palisandrowa podstrunnica o menzurze 23 ¾ liczy dwadzie¶cia progów. Gryf uwieñczy³a g³ówka z inkrustacj± w postaci ostrokrzewu i klucze Vintage w odcieniu zielonym, wzd³u¿ podstrunnicy biegn± za¶ per³owe rozdzielone równoleg³oboki oraz pojedyncza warstwa bindingu. Do tego mostek ABR wraz z przetwornikami ’57 przy mostku oraz niklowane osprzêtowanie. Instrument wyposa¿ono równie¿ w ga³ki Top Hat w kolorze bursztynowym oraz dwie pary potencjometrów – dwa g³o¶no¶ci i dwa tonu wraz z trójpozycyjnym prze³±cznikiem. Do ka¿dego egzemplarza Gibson do³±czy³ futera³ oraz dodatkowe struny Gibson Brite Wires 0.10-0.46. Modele dostêpne s± w kolorze Antiqua Natural i Vintage Sunburst.
Wyposa¿enie instrumentu w cztery pokrêt³a da³o mo¿liwo¶æ uzyskania d¼wiêku jakiego oczekuje ka¿dy posiadacz tej gitary. Kiedy przed laty ES-175 zaw³adn±³ ¶wiatem jazzu i bluesu, zaj±³ jednocze¶nie miejsce na najwy¿szej pó³ce modeli przeznaczonych do tych gatunków muzycznych. Dzi¶ mistrz reprodukcji powróci³ w unowocze¶nionej wersji, która z pewno¶ci± zadowoli ka¿dego gitarzystê, oferuj±c mu ¶wiat prze¿yæ, jaki ludzko¶æ pozna³a sze¶ædziesi±t lat temu.