Jimmy Page zagra³ w filmie

obok Jacka White'a (The White Stripes, The Dead Weather) i The Edge (U2). Re¿yserem filmu jest Davis Guggenheim. Jest to dokument, w którym trzech gitarzystów (z ca³kowicie ró¿nych muzycznych ¶wiatów) spotyka siê, rozmawia i wspólnie muzykuje. Mimo innego podej¶cia do twórczo¶ci i gry na gitarze, panowie znajduj± wiele wspólnego. (wiêcej)

Pierwotnie przeznaczony do

muzyki jazzowej Gibson ES335, przypad³ do gustu artystom, którzy obracali siê w klimatach rockowych i bluesowych. Dziêki unikatowej konstrukcji instrument ten jest niezwykle uniwersalny i radzi sobie doskonale w barwach czystych i przesterowanych. (wiêcej)

Gibson Blues King

³±czy w sobie tradycjê i nowoczesno¶æ. Desig instrumentu zaczerpniêty zosta³ z pierwszych modeli gitar bluesowych firmy Gibson. Dodano jednak szereg nowoczesnych rozwi±zañ, jak np. bardziej wspó³czesny gryf i elektronika. (wiêcej)

W nowym sk³adzie

formowanym przez Grohla mia³ pocz±tkowo znale¼æ siê Krist Novoselic. Muzycy doszli jednak do wniosku, ¿e takie posuniêcie mo¿e byæ ¼le odebrane przez fanów - jako "odcinanie kuponów" po sukcesie Nirvany. Ostatecznie taki uk³ad nie wyszed³ na dobre Kristowi, bo o ile Dave Grohl osi±gn±³ ogromny sukces ze swoim nowym Foo Fighters, to Novoselicowi kariera muzyczna nie wysz³a tak jakby tego chcia³. (wiêcej)

Tagi

  • Gitara
  • Jazz
  • Gibson
  • Gitara jazzowa
  • Elektryk
  • Gitara ektryczna
  • Instrument
  • Muzyka
  • Hollowbody
  • Pud³o rezonansowe

Gibson ES-175 - jazzowa legenda

Historia Gibsona ES-175 siêga roku 1949. Wówczas najwy¿sze miejsce w¶ród modeli przeznaczonych do jazzu i bluesa zajmowa³ ES-150, uwielbiany przez Charliego Christiana i Eddiego Durhama. Wszystko zmieni³o siê wraz z pojawieniem siê s³ynnego ES-175, który swoj± uniwersalno¶ci±, mniejszym korpusem, laminowanej p³ycie wierzchniej i wspania³emu brzmieniu wspi±³ siê na szczyt. Debiutuj±c w ilo¶ci zaledwie stu dwudziestu dziewiêciu sztuk, jego popularno¶æ rozros³a siê na ¶wiatow± skalê. Dzi¶ instrument powróci³ w pe³ni dostêpny dla ka¿dego gitarzysty. Gibson zaj±³ siê stworzeniem reprodukcji s³ynnego ES-175 wyposa¿aj±c go w przetworniki Alnico Classic i warstwowy korpus i dwie pary potencjometrów. Doprowadzi³o to do powstania ES-175 Reissue AN oraz VS.Pyty wierzchnie, boczne i tylne instrumentów pokryte zosta³y laminatem klonu i topoli. Na korpusie znajdziemy równie¿ wielowarstwowy binding na górze oraz pojedynczy na spodzie. Mahoniowy gryf ³±czy siê z korpusem przy czternastym progu, znajdziemy tu przetwornik ’57 Classic humbucker. Palisandrowa podstrunnica o menzurze 23 ¾ liczy dwadzie¶cia progów. Gryf uwieñczy³a g³ówka z inkrustacj± w postaci ostrokrzewu i klucze Vintage w odcieniu zielonym, wzd³u¿ podstrunnicy biegn± za¶ per³owe rozdzielone równoleg³oboki oraz pojedyncza warstwa bindingu. Do tego mostek ABR wraz z przetwornikami ’57 przy mostku oraz niklowane osprzêtowanie. Instrument wyposa¿ono równie¿ w ga³ki Top Hat w kolorze bursztynowym oraz dwie pary potencjometrów – dwa g³o¶no¶ci i dwa tonu wraz z trójpozycyjnym prze³±cznikiem. Do ka¿dego egzemplarza Gibson do³±czy³ futera³ oraz dodatkowe struny Gibson Brite Wires 0.10-0.46. Modele dostêpne s± w kolorze Antiqua Natural i Vintage Sunburst.

Wyposa¿enie instrumentu w cztery pokrêt³a da³o mo¿liwo¶æ uzyskania d¼wiêku jakiego oczekuje ka¿dy posiadacz tej gitary. Kiedy przed laty ES-175 zaw³adn±³ ¶wiatem jazzu i bluesu, zaj±³ jednocze¶nie miejsce na najwy¿szej pó³ce modeli przeznaczonych do tych gatunków muzycznych. Dzi¶ mistrz reprodukcji powróci³ w unowocze¶nionej wersji, która z pewno¶ci± zadowoli ka¿dego gitarzystê, oferuj±c mu ¶wiat prze¿yæ, jaki ludzko¶æ pozna³a sze¶ædziesi±t lat temu.