Martin Lee Gore

s³ynie ze swojego autorytarnego sposobu pracy w zespole Depeche Mode, by³o to powodem licznych konfliktów miêdzy muzykami. W jednym z wywiadów Dave Gahan zasugerowa³, ¿e Martin powinien po¶wiêciæ siê nagraniu solowej p³yty, a praca i podejmowanie decyzji w Depeche Mode powinna byæ roz³o¿ona na wszystkich. (wiêcej)

Kaczmarski nie by³

wybitnym gitarzyst±, jego muzyka opiera³ siê g³ownie na emocjonalnym przekazie. Wypracowa³ sobie jednak niepowtarzalny i bardzo charakterystyczny sposób grania na instrumencie. (wiêcej)

Gibson SG mia³ zast±piæ

popularny w owym czasie model Les Paul. Firma nie zdecydowa³a siê jednak wycofaæ LP z produkcji. Wydaje siê byæ to dobr± decyzj± gdy¿, jak siê okaza³o, s± dwie zupe³nie ró¿ne gitary, które trafiaj± w gusta ró¿nych muzyków. (wiêcej)

Robert Johnson

uznawany jest czêsto za pierwszego cz³onka fatalnego "Klubu 27" (zmar³ych w wieku 27 lat artystów). Wszyscy nastêpni "cz³onkowie" wiedli równie burzliwe i mroczne ¿ycie jak Robert. (wiêcej)

Tagi

  • Gibson
  • Gibson SJ
  • Gitara akustyczna
  • Sygnatura
  • Gitara
  • Woody Guthrie
  • Folk
  • Hobo
  • Muzyka folkowa
  • Muzyka

Gibson SJ Woody Guthrie

Amerykañski muzyk folkowy Woody Guthrie zas³yn±³ dziêki propagowaniu subkultury hobo oraz stworzeniu wielu utworów w momencie kryzysu II wojny ¶wiatowej. W roku 1998 wprowadzony zosta³ do Rock and Roll Hall Of Fame, co by³o jednym z wielu uhonorowañ s³ynnego muzyka. Z kolejn± inicjatyw± uk³onu w kierunku artysty, który tworz±c wspania³e utwory dociera³ do serc ca³ego narodu, wyszed³ w roku 2002 Gibson. Producent instrumentów przedstawi³ ¶wiatu model Woody Guthrie SJ, bêd±cy odzwierciedleniem gitary Southern Jumbo z roku 1945, który cieszy³ siê ogromnym uznaniem Woodyego.odczas swojej kariery Guthrie nie ogranicza³ siê jedynie do gitary. Oprócz wspania³ego wokalu pos³ugiwa³ siê równie¿ harmonijk± ustn±, skrzypcami czy mandolin±. Ka¿dy z instrumentów opanowa³ do perfekcji, dziêki czemu sta³ siê inspiracj± dla Boba Dylana, Ramblina Jacka Elliota, Phila Ochsa czy Toma Paxona. To jednak gitara by³a dla niego najwa¿niejsza i to ona by³a ¼ród³em jego najwiêkszej weny. To te¿ zaowocowa³o powstaniem rekonstrukcji wspania³ego modelu z lat czterdziestych.

Gibson ponownie postawi³ na najwy¿sz± jako¶æ drewna. St±d p³yta wierzchnia korpusu „Round Shoulder” wykonana jest ze ¶wierku Sitka, ty³ i boki za¶ z mahoniu Honduras. Znajdziemy na nim sze¶æ warstw bindingu na p³ycie górnej oraz cztery na dolnej. Gryf wykonano z mahoniu, wyprofilowano go na kszta³t litery „V”. Miejsce jego ³±czenia to czternasty próg. Palisandrowa podstrunnica posiada menzurê 24 ¾ oraz ³±czn± ilo¶æ dwudziestu progów. Wzd³u¿ gryfu biegn± per³owe inkrustacje MOP w postaci eleganckich równoleg³oboków. Na jego g³ówce widnieje z³oty napis „Only a Gibson is Good Enough” (ang. Jedynie Gibson jest wystarczaj±co dobry.) Z palisandru wykonany zosta³ równie¿ mostek „belly down”. Instrument wyposa¿ony zosta³ równie¿ w klucze z bia³ymi pokrêt³ami. Osprzêt modelu to elektronika L.R. Baggs Element Active Acoustic Pickup System. Instrument dostêpny jest w odcieniu Vintage Sunburst wraz z futera³em do ka¿dego egzemplarza.Rekonstrukcja modelu z roku 1945 okaza³a siê strza³em w dziesi±tkê. Mocny sound oraz najwy¿szej jako¶ci drewno dbaj±ce o ¶wietny sustain. A wszystko uwieñczone gwarancj± Woodyego Guthrie, który umi³owa³ sobie tego Gibsona.