P³yta wierzchnia modelu wykonana zosta³a ze ¶wierku, boki i ty³ za¶ z Nato. Palisandrowa podstrunnica o menzurze 650 mm posiada dwadzie¶cia dwa progi. Mechanika instrumentu jest chromowana. Zastosowano tu pick-upy 1-way System wraz z przetwornikiem piezo oraz trójzakresowy korektor EQ z volume oraz tunerem. Ka¿dy model dostêpny jest w odcieniu Black, Dusk Sun Red, Natural oraz Old Violin Sunburst. Powróæmy jednak do najistotniejszego elementu budowy modelu CPX500. A mowa tu o wy¿ej ju¿ wspomnianym powiêkszonym korpusie. Takie rozwi±zanie zastosowano dla potrzeb wystêpów publicznych wszystkich odbiorców. Có¿ bowiem jest wa¿niejszego dla ceni±cego swoj± sztukê artysty, jak nie zaprezentowanie jej ¶wiatu i spotkanie siê z pozytywn± reakcj±? Czêsto kupowane przez nas instrumenty nie zadowalaj± nas w pe³ni, gdy opuszczamy studio, staj±c na scenie przed publiczno¶ci±. D¼wiêk zdaje siê byæ nie wystarczaj±co g³êboki, agresywny i potê¿ny. Z modelem CPX500 brzmienie naszego instrumentu jest dynamiczne i czyste. A pojedynczy cutaway umo¿liwia dostêp do najwy¿szej czê¶ci palisandrowej podstrunnicy.
Odpowiednio wyselekcjonowane drewno w po³±czeniu z wy¿ej ju¿ wymienionymi atutami brzmieniowymi to dobry materia³ na przemy¶lenie kupna idealnej dla rozwoju naszego talentu gitary.