Cobain prowadzi³

niezliczon± liczbê notatek zapisywanych w kilkunastu zeszytach, na kartkach hotelowych notesów i skrawkach papieru. Zgromadzone po latach zapiski, doczeka³y siê wydania w formie ksi±¿ki. Polski przek³ad ukaza³ siê w 2003 roku za po¶rednictwem wydawnictwa Zysk i S-ka. (wiêcej)

Druga fala popularno¶ci

Big Muffa przysz³a pod koniec lat 80tych i na pocz±tku 90tych ubieg³ego wieku, kiedy to triumfy ¶wiêci³y zespo³y grungowe. Brudne i potê¿ne brzmienie tego efektu s³ychaæ miêdzy innymi na p³ytach Nirvany, Smashing Pumpkins i Mudhoney. (wiêcej)

Brzmienie Big Muffa

upodobali sobie w szczególno¶ci muzycy zespo³u Mudhoney. Jedn± z p³yt zespó³ zatytu³owa³ "Superfuzz Big Muff", co jest oczywistym ho³dem dla tego legendarnego efektu. (wiêcej)

Steve Harris jest jedynym

cz³onkiem zespo³u Iron Maiden, który gra w nim nieprzerwanie od pocz±tku istnienia. (wiêcej)

Tagi

  • Gitara
  • Yamaha
  • CPX500
  • Gitara elektroakustyczna
  • Akustyk
  • Muzyka
  • Struny
  • Instrumnent
  • Przetwornik
  • D¼wiêk
  • Elekroaustyk

Gitrara elektroakustyczna Yamaha CPX 500

Model CPX500 to mo¿liwo¶æ pokazania siê serii CPX Yamahy od zupe³nie nowej, cenowej strony. Pomimo ni¿szej stawki instrument prezentuje siê godnie i satysfakcjonuj±co. Oprócz po³±czenia wysokiej jako¶ci drewien, zastosowano tutaj rozwi±zanie powiêkszenia korpusu. Zagwarantowa³o to ciep³ym oraz potê¿niejszym brzmieniem.

P³yta wierzchnia modelu wykonana zosta³a ze ¶wierku, boki i ty³ za¶ z Nato. Palisandrowa podstrunnica o menzurze 650 mm posiada dwadzie¶cia dwa progi. Mechanika instrumentu jest chromowana. Zastosowano tu pick-upy 1-way System wraz z przetwornikiem piezo oraz trójzakresowy korektor EQ z volume oraz tunerem. Ka¿dy model dostêpny jest w odcieniu Black, Dusk Sun Red, Natural oraz Old Violin Sunburst. Powróæmy jednak do najistotniejszego elementu budowy modelu CPX500. A mowa tu o wy¿ej ju¿ wspomnianym powiêkszonym korpusie. Takie rozwi±zanie zastosowano dla potrzeb wystêpów publicznych wszystkich odbiorców. Có¿ bowiem jest wa¿niejszego dla ceni±cego swoj± sztukê artysty, jak nie zaprezentowanie jej ¶wiatu i spotkanie siê z pozytywn± reakcj±? Czêsto kupowane przez nas instrumenty nie zadowalaj± nas w pe³ni, gdy opuszczamy studio, staj±c na scenie przed publiczno¶ci±. D¼wiêk zdaje siê byæ nie wystarczaj±co g³êboki, agresywny i potê¿ny. Z modelem CPX500 brzmienie naszego instrumentu jest dynamiczne i czyste. A pojedynczy cutaway umo¿liwia dostêp do najwy¿szej czê¶ci palisandrowej podstrunnicy.

Odpowiednio wyselekcjonowane drewno w po³±czeniu z wy¿ej ju¿ wymienionymi atutami brzmieniowymi to dobry materia³ na przemy¶lenie kupna idealnej dla rozwoju naszego talentu gitary.