Jesca Hoop

pracowa³a jako opiekunka dzieci Toma Waitsa, to on jako pierwszy odkry³ jej talent i wspania³y vocal. Opiekuj±c siê dzieæmi Toma, Hoop czêsto ¶piewa³a im jakie¶ piosenki, gdy Waits zapyta³ j± co to takiego odpowiedzia³a, ¿e to jej kompozycje. Waits wraz z ¿on± byli zauroczeni m³od± opiekunk± i bardzo pomogli jej w rozwoju kariery. (wiêcej)

Nie tylko design

odró¿nia od siebie gitary z serii Compass firmy Yamaha. Ró¿ni± siê one tak¿e budow±, u¿ytymi materia³ami i co za tym idzie - brzmieniem. (wiêcej)

Firma Yamaha

jest ¶wiatowym liderem je¶li chodzi o wprowadzanie nowoczesnych technologii i ³±czenie ich z tradycyjnymi rozwi±zaniami. Seria gitar elektroakustycznych APX wyposa¿ona w system Acoustic Resonance Transducer, cechuje siê fantastycznym brzmieniem, a bardzo wygodny gryf przypad³ do gustu gitarzystom elektrycznym, którzy przyzwyczajeni s± do niskiej akcji strun i w±skiej szyjki. (wiêcej)

Podczas europejskiej trasy

koncertowej (w 2001 roku), perkusista zespo³u Foo Fighters - Taylor Hawkins, trafi³ do szpitala z powodu przedawkowania narkotyków. Jego stan by³ na tyle ciê¿ki, ¿e zespó³ odwo³a³ czê¶æ koncertów. Wydarzenie to jednak zmieni³o ¿ycie Taylora na tyle, ¿e postanowi³ prowadziæ bardziej higieniczny tryb ¿ycia. (wiêcej)

Tagi

  • Kitara
  • Misa Digital
  • Gitara
  • Nowoczesna gitara
  • Gitara cyfrowa
  • Gitara przysz³o¶ci
  • Instrument
  • Wirtualna gitara

Kitara Misa Digital

Wszystko wskazuje na to, ¿e XXI wiek bêdzie prze³omowym dla muzyki stuleciem. W ci±gu ostatnich lat producenci gitar zaproponowali kolekcjonerom i muzykom nowoczesne „gitary przysz³o¶ci”. Jedn± z nich, zaprezentowan± w roku 2010 by³a Kitara marki Misa Digital.

Kszta³t instrumentu niemal odwzorowuje formê standardowej gitary. Znaczn± ró¿nic± jest jednak pozbawienie go g³ówki gryfu, co zaskakuje ju¿ na pierwszy rzut oka. Lecz na tym nie koniec zmian – jak ka¿da z ostatnio wyprodukowanych nowoczesnych gitar, Kitara nie posiada strun. W zamian za to producent oferuje nam dotykowy panel, znajduj±cy siê na „korpusie”, a tak¿e sto czterdzie¶ci cztery przyciski, ka¿demu przypisane s± nuty na dwudziestu czterech progach. Gryf Kitary wystêpuje za¶ w formie kontrolera MIDI. Gra na tym instrumencie polega na dotykaniu ekranu i przekszta³caniu brzmienia „strun” na progach. Dla bardziej wymagaj±cych wprowadzono funkcjê dodawania specjalnych efektów. Aby by³o to mo¿liwe nale¿y przekszta³ciæ instrument w tryb sterowanego polifonicznego syntezatora, a za pomoc± guzików progów do³±czyæ nowe zestawy efektów. Ta funkcja na pewno usatysfakcjonuje muzyków ze wzglêdu na ca³± paletê mo¿liwo¶ci oferowan± nam przez Misa Digital – mo¿emy opó¼niaæ, modulowaæ i zmieniaæ wybrane efekty. Ponadto istnieje mo¿liwo¶æ zapisania uzyskanych wyników w formie presetów i odtwarzania ich online. To uczyniæ mo¿emy przy pomocy z³±czy USB i MIDI.Czy taki futurystyczny instrument przypadnie do gustu muzykom? Dzi¶ jest to dla nich zapewne ogromna zmiana i wielkie zaskoczenie, takie modele odbiegaj± bowiem od znanych im instrumentów z mahoniowym korpusem i standardowym gryfem ze strunami. Ka¿dy kolejny tego typu model oswaja ich jednak z nowymi technologiami i niewykluczone, ¿e po otrzêsieniu siê z „postêpowego wstrz±su” to nie Kitara, a nie… gitara stanie siê dla muzyków nieodzownym elementem studia.