Seria instrumentów silent

nie ogranicza siê jedynie do gitar. Firma Yamaha produkuje tak¿e ciche instrumenty smyczkowe. (wiêcej)

Arlo Guthrie

ogromnym sentymentem darzy³ swoj± pierwsz± gitarê, któr± dosta³ od ojca. Przywi±zanie do tego modelu by³o tak du¿e, ¿e artysta wraz z lutnikami z firmy Gibson, stworzyli idealn± replikê oryginalnej gitary Arlo. (wiêcej)

Pierwotnie przeznaczony do

muzyki jazzowej Gibson ES335, przypad³ do gustu artystom, którzy obracali siê w klimatach rockowych i bluesowych. Dziêki unikatowej konstrukcji instrument ten jest niezwykle uniwersalny i radzi sobie doskonale w barwach czystych i przesterowanych. (wiêcej)

W 1948 roku

Les Paul uleg³ wypadkowi, po którym wymagana by³a d³uga rehabilitacja ³okcia. Ten w³a¶nie fakt w du¿ej mierze wp³yn±³ na konstrukcjê i kszta³t korpusu gitary Gibson Les Paul. Instrument musia³ byæ dostosowany do kontuzji by gra³o siê na nim komfortowo. (wiêcej)

Tagi

  • Kitara
  • Misa Digital
  • Gitara
  • Nowoczesna gitara
  • Gitara cyfrowa
  • Gitara przysz³o¶ci
  • Instrument
  • Wirtualna gitara

Kitara Misa Digital

Wszystko wskazuje na to, ¿e XXI wiek bêdzie prze³omowym dla muzyki stuleciem. W ci±gu ostatnich lat producenci gitar zaproponowali kolekcjonerom i muzykom nowoczesne „gitary przysz³o¶ci”. Jedn± z nich, zaprezentowan± w roku 2010 by³a Kitara marki Misa Digital.

Kszta³t instrumentu niemal odwzorowuje formê standardowej gitary. Znaczn± ró¿nic± jest jednak pozbawienie go g³ówki gryfu, co zaskakuje ju¿ na pierwszy rzut oka. Lecz na tym nie koniec zmian – jak ka¿da z ostatnio wyprodukowanych nowoczesnych gitar, Kitara nie posiada strun. W zamian za to producent oferuje nam dotykowy panel, znajduj±cy siê na „korpusie”, a tak¿e sto czterdzie¶ci cztery przyciski, ka¿demu przypisane s± nuty na dwudziestu czterech progach. Gryf Kitary wystêpuje za¶ w formie kontrolera MIDI. Gra na tym instrumencie polega na dotykaniu ekranu i przekszta³caniu brzmienia „strun” na progach. Dla bardziej wymagaj±cych wprowadzono funkcjê dodawania specjalnych efektów. Aby by³o to mo¿liwe nale¿y przekszta³ciæ instrument w tryb sterowanego polifonicznego syntezatora, a za pomoc± guzików progów do³±czyæ nowe zestawy efektów. Ta funkcja na pewno usatysfakcjonuje muzyków ze wzglêdu na ca³± paletê mo¿liwo¶ci oferowan± nam przez Misa Digital – mo¿emy opó¼niaæ, modulowaæ i zmieniaæ wybrane efekty. Ponadto istnieje mo¿liwo¶æ zapisania uzyskanych wyników w formie presetów i odtwarzania ich online. To uczyniæ mo¿emy przy pomocy z³±czy USB i MIDI.Czy taki futurystyczny instrument przypadnie do gustu muzykom? Dzi¶ jest to dla nich zapewne ogromna zmiana i wielkie zaskoczenie, takie modele odbiegaj± bowiem od znanych im instrumentów z mahoniowym korpusem i standardowym gryfem ze strunami. Ka¿dy kolejny tego typu model oswaja ich jednak z nowymi technologiami i niewykluczone, ¿e po otrzêsieniu siê z „postêpowego wstrz±su” to nie Kitara, a nie… gitara stanie siê dla muzyków nieodzownym elementem studia.