Kształt instrumentu niemal odwzorowuje formę standardowej gitary. Znaczną różnicą jest jednak pozbawienie go główki gryfu, co zaskakuje już na pierwszy rzut oka. Lecz na tym nie koniec zmian – jak każda z ostatnio wyprodukowanych nowoczesnych gitar, Kitara nie posiada strun. W zamian za to producent oferuje nam dotykowy panel, znajdujący się na „korpusie”, a także sto czterdzieści cztery przyciski, każdemu przypisane są nuty na dwudziestu czterech progach. Gryf Kitary występuje zaś w formie kontrolera MIDI. Gra na tym instrumencie polega na dotykaniu ekranu i przekształcaniu brzmienia „strun” na progach. Dla bardziej wymagających wprowadzono funkcję dodawania specjalnych efektów. Aby było to możliwe należy przekształcić instrument w tryb sterowanego polifonicznego syntezatora, a za pomocą guzików progów dołączyć nowe zestawy efektów. Ta funkcja na pewno usatysfakcjonuje muzyków ze względu na całą paletę możliwości oferowaną nam przez Misa Digital – możemy opóźniać, modulować i zmieniać wybrane efekty. Ponadto istnieje możliwość zapisania uzyskanych wyników w formie presetów i odtwarzania ich online. To uczynić możemy przy pomocy złączy USB i MIDI.Czy taki futurystyczny instrument przypadnie do gustu muzykom? Dziś jest to dla nich zapewne ogromna zmiana i wielkie zaskoczenie, takie modele odbiegają bowiem od znanych im instrumentów z mahoniowym korpusem i standardowym gryfem ze strunami. Każdy kolejny tego typu model oswaja ich jednak z nowymi technologiami i niewykluczone, że po otrzęsieniu się z „postępowego wstrząsu” to nie Kitara, a nie… gitara stanie się dla muzyków nieodzownym elementem studia.
Kitara Misa Digital
Wszystko wskazuje na to, że XXI wiek będzie przełomowym dla muzyki stuleciem. W ciągu ostatnich lat producenci gitar zaproponowali kolekcjonerom i muzykom nowoczesne „gitary przyszłości”. Jedną z nich, zaprezentowaną w roku 2010 była Kitara marki Misa Digital.
Kształt instrumentu niemal odwzorowuje formę standardowej gitary. Znaczną różnicą jest jednak pozbawienie go główki gryfu, co zaskakuje już na pierwszy rzut oka. Lecz na tym nie koniec zmian – jak każda z ostatnio wyprodukowanych nowoczesnych gitar, Kitara nie posiada strun. W zamian za to producent oferuje nam dotykowy panel, znajdujący się na „korpusie”, a także sto czterdzieści cztery przyciski, każdemu przypisane są nuty na dwudziestu czterech progach. Gryf Kitary występuje zaś w formie kontrolera MIDI. Gra na tym instrumencie polega na dotykaniu ekranu i przekształcaniu brzmienia „strun” na progach. Dla bardziej wymagających wprowadzono funkcję dodawania specjalnych efektów. Aby było to możliwe należy przekształcić instrument w tryb sterowanego polifonicznego syntezatora, a za pomocą guzików progów dołączyć nowe zestawy efektów. Ta funkcja na pewno usatysfakcjonuje muzyków ze względu na całą paletę możliwości oferowaną nam przez Misa Digital – możemy opóźniać, modulować i zmieniać wybrane efekty. Ponadto istnieje możliwość zapisania uzyskanych wyników w formie presetów i odtwarzania ich online. To uczynić możemy przy pomocy złączy USB i MIDI.Czy taki futurystyczny instrument przypadnie do gustu muzykom? Dziś jest to dla nich zapewne ogromna zmiana i wielkie zaskoczenie, takie modele odbiegają bowiem od znanych im instrumentów z mahoniowym korpusem i standardowym gryfem ze strunami. Każdy kolejny tego typu model oswaja ich jednak z nowymi technologiami i niewykluczone, że po otrzęsieniu się z „postępowego wstrząsu” to nie Kitara, a nie… gitara stanie się dla muzyków nieodzownym elementem studia.
Kształt instrumentu niemal odwzorowuje formę standardowej gitary. Znaczną różnicą jest jednak pozbawienie go główki gryfu, co zaskakuje już na pierwszy rzut oka. Lecz na tym nie koniec zmian – jak każda z ostatnio wyprodukowanych nowoczesnych gitar, Kitara nie posiada strun. W zamian za to producent oferuje nam dotykowy panel, znajdujący się na „korpusie”, a także sto czterdzieści cztery przyciski, każdemu przypisane są nuty na dwudziestu czterech progach. Gryf Kitary występuje zaś w formie kontrolera MIDI. Gra na tym instrumencie polega na dotykaniu ekranu i przekształcaniu brzmienia „strun” na progach. Dla bardziej wymagających wprowadzono funkcję dodawania specjalnych efektów. Aby było to możliwe należy przekształcić instrument w tryb sterowanego polifonicznego syntezatora, a za pomocą guzików progów dołączyć nowe zestawy efektów. Ta funkcja na pewno usatysfakcjonuje muzyków ze względu na całą paletę możliwości oferowaną nam przez Misa Digital – możemy opóźniać, modulować i zmieniać wybrane efekty. Ponadto istnieje możliwość zapisania uzyskanych wyników w formie presetów i odtwarzania ich online. To uczynić możemy przy pomocy złączy USB i MIDI.Czy taki futurystyczny instrument przypadnie do gustu muzykom? Dziś jest to dla nich zapewne ogromna zmiana i wielkie zaskoczenie, takie modele odbiegają bowiem od znanych im instrumentów z mahoniowym korpusem i standardowym gryfem ze strunami. Każdy kolejny tego typu model oswaja ich jednak z nowymi technologiami i niewykluczone, że po otrzęsieniu się z „postępowego wstrząsu” to nie Kitara, a nie… gitara stanie się dla muzyków nieodzownym elementem studia.